deve87 Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Hei. Er ganske ferskt på dette området, men har klart å satt opp en NGINX reversert proxy som igjen viderekobler trafikken til en maskin. eksempeldomene.no -> nginx -> 192.168.10.204 (SSL) OK Hos domene selskapet jeg kjøpte eksempeldomene.no har jeg satt opp 2x A-record. @ eksempeldomene mot offentlig IP test.eksempeldomene.no mot offentlig IP I .conf filen for server i nginx har jeg lagt opp slik at test.eksempeldomene.no skal viderekobles til en annen server enn hva eksempeldomene.no gjør. Men begge kommer til den første serveren jeg har i oppsettet. Prøvd forskjellige oppsett jeg har funnet på nettet. Så begynner å lure på om jeg ikke helt forstår oppsettet i sonefilen for domenet jeg har kjøpt eller hva 😭 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deve87 Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 (endret) Fant det ut. Subdomener skal lages som CNAME record også Da forsto nginx koblingen 😉 Endret 29. november 2020 av deve87 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.