deve87 Skrevet 28. november 2020 Skrevet 28. november 2020 Hei. Er ganske ferskt på dette området, men har klart å satt opp en NGINX reversert proxy som igjen viderekobler trafikken til en maskin. eksempeldomene.no -> nginx -> 192.168.10.204 (SSL) OK Hos domene selskapet jeg kjøpte eksempeldomene.no har jeg satt opp 2x A-record. @ eksempeldomene mot offentlig IP test.eksempeldomene.no mot offentlig IP I .conf filen for server i nginx har jeg lagt opp slik at test.eksempeldomene.no skal viderekobles til en annen server enn hva eksempeldomene.no gjør. Men begge kommer til den første serveren jeg har i oppsettet. Prøvd forskjellige oppsett jeg har funnet på nettet. Så begynner å lure på om jeg ikke helt forstår oppsettet i sonefilen for domenet jeg har kjøpt eller hva 😭 Siter
deve87 Skrevet 29. november 2020 Forfatter Skrevet 29. november 2020 (endret) Fant det ut. Subdomener skal lages som CNAME record også Da forsto nginx koblingen 😉 Endret 29. november 2020 av deve87 1 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.