NilsOF Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Jeg går ut fra at boksene er satt opp med forskjellige kanaler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) 1 time siden, NilsOF skrev: Nei, de bruker kun 2.4ghz båndet. Det er nok noe annet som gjør at boksene isolerer seg eller deler av seg. feil port, feil vlan, dårlig kabel er også kandidater. men..nå har jeg kjørt en ukes tid på den ene, forrige uke brukte jeg den andre.. funker feiende flott hver for seg? Forskjellige kanaler på alle ja. Endret 22. desember 2020 av PerH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Kan du pinge begge APene (fra router feks.) når begge er tilkoplet? Ellers så er jeg tom for forslag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Ja, de svarer begge to, og jeg går jo inn i menyen på de for å skru av/på wifi (med PC med kabeltilkobling), så de er stabilt oppe hele tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 2 timer siden, PerH skrev: Noen som kan Edgerouter X godt her da? Jeg kan jo gå kablet inn på SSH og følge med på den, om jeg kan "tail"e en loggfil når jeg skrur på begge AP'er? Dette er veien å gå.. Standard plassering på logg i Linux er /var/log/ Nå kjenner ikke jeg noen av boksene, men jeg vil tro at løsningen ligger i de to aksesspunktene. Så en kikk i logg på disse kan muligens fortelle hva som skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Fant aldri en god logg å følge med på på ERX, men for moro skyld satte jeg en stasjonær PC på tvers mellom Archerene på loftet, og skrudde på begge wifi.. Nå virker det! stødig forbindelse og telefonen skifter mellom AP'er som den skal. litt voodoo det som skjer i GHz området tydeligvis, men "you can't argue with success". 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.