Fjosepose Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har et ganske enkelt script hvor jeg fra event-generatoren sender over en verdi til scriptet: Public Sub Main(Parms As Object) 'Dim hs4 as Object = hs 'ADDED BY tenScripting Dim Parm() As String = Parms.Split(",") Dim Tellerverdi As Double = Convert.ToDouble(Parm(0)) hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi) End Sub Jeg får deg feilmeldingen "HomeSeer Error 1 Running script SettPresence.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation." men verdien i VDen TellerPresence blir likevel satt. Kunne sikkert bare ignorert feilmeldingen...men tenker at det er greit å få denslags bort. Noen tips? Siter
Moskus Skrevet 9. desember 2020 Skrevet 9. desember 2020 Du mangler en parameter. Denne: hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi) kan du endre til dette: hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi, True) ... der True sier at du oppdatere "Device Last Change" til nå-tidspunktet. "False" endrer bare verdien, men oppdaterer ikke klokka, og det kan da heller ikke brukes som trigger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.