Øyvin Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) er det mulig å oppdatere firmware på fibaro dimmer 2 med en aeotec zwave gen 5 stick? Endret 9. desember 2020 av Øyvin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Nope. Må gjøres med en Fibaro Home Center 2/3/lite. Det er det jeg misliker med Fibaro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 På 10.12.2020 den 9.56, Moskus skrev: Nope. Må gjøres med en Fibaro Home Center 2/3/lite. Ooog Philips Hue. Ooog Ikea Trådfri. Og og og.... Lurer på hvor mange nesten ubrukte interface-dingser folk har liggende i skuffer og hyller, kun for å flashe utstyr når firmware blir oppdatert. 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 10 timer siden, ØysteinHJ skrev: Ooog Philips Hue. Ooog Ikea Trådfri. Og og og.... Det kan vel faktisk gjøres med deCONZ? Z-wave har en utmerket OTA-funksjon som fungerer brillefint, spesielt i HomeSeer. MEN Fibaro gir ikke ut firmware-filer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvin Skrevet 15. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2020 Takk for svar. Jeg holder på med Home Assistant, men føler at hver gang jeg endrer på noe vesentlig f.eks bytte SD kort, bytte rpi maskin osv... må jeg slette hele zwave nettverket for så å koble opp alt på nytt. tenkte kanskje en oppdatering av dimmerne kunne hjelpe, men usikker på om jeg gidder å kjøpe en fibaro boks bare for det. Jeg regner med man kan bruke lite-boksen også? ser de er på finn for ikke altfor mye penger. Er det slik å forstå at hvis jeg skal koble Home Assistant til fibaro-boksen, så bruker den ett API mot en fibaro skytjeneste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 1 time siden, Øyvin skrev: men føler at hver gang jeg endrer på noe vesentlig f.eks bytte SD kort, bytte rpi maskin osv... må jeg slette hele zwave nettverket for så å koble opp alt på nytt Det hørtes dramatisk ut. All node-informasjonen ligger i Z-stick'en. Hvilken firmware har du? Den siste versjonen har vært den samme i mange år nå... 1 time siden, Øyvin skrev: Er det slik å forstå at hvis jeg skal koble Home Assistant til fibaro-boksen, så bruker den ett API mot en fibaro skytjeneste? Nei, du legger nodene til Fibaro-boksen, og så oppdaterer den firmwaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neophyte Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 On 15/12/2020 at 08:55, Moskus said: Det kan vel faktisk gjøres med deCONZ? Trådfri er hvertfall enkelt å oppdatere med deConz. Usikker på om Philips publiserer firmwareoppdateringer utenom egen hub? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 På 16.12.2020 den 9.27, Neophyte skrev: Usikker på om Philips publiserer firmwareoppdateringer utenom egen hub? Nei, de publiserer ikke. Om de da ikke har begynt med det de to siste måneder. Men, de nyere Hue pærene har bluetooth som muligjør oppdatering via Hue-appen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 På 15.12.2020 den 12.50, Øyvin skrev: Takk for svar. Jeg holder på med Home Assistant, men føler at hver gang jeg endrer på noe vesentlig f.eks bytte SD kort, bytte rpi maskin osv... må jeg slette hele zwave nettverket for så å koble opp alt på nytt. tenkte kanskje en oppdatering av dimmerne kunne hjelpe, men usikker på om jeg gidder å kjøpe en fibaro boks bare for det. Jeg regner med man kan bruke lite-boksen også? ser de er på finn for ikke altfor mye penger. Er det slik å forstå at hvis jeg skal koble Home Assistant til fibaro-boksen, så bruker den ett API mot en fibaro skytjeneste? Seint svar dette, men... Eg skifta ut HomeSeer-serveren i haust, då flytta eg berre over z-wave dongelen (UZB1) så fungerte det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 On 16/12/2020 at 09:27, Neophyte said: Trådfri er hvertfall enkelt å oppdatere med deConz. Usikker på om Philips publiserer firmwareoppdateringer utenom egen hub? Nei, men de er enda ute, da det er funnet ut hvor philips lagrer filene, så OTA med tredjepart som deconz på hue er ikke et problem lengre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 27 minutter siden, aleks skrev: da det er funnet ut hvor philips lagrer filene, så OTA med tredjepart som deconz på hue er ikke et problem lengre Tøft, hvor finner jeg info om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 1 minute ago, NilsOF said: Tøft, hvor finner jeg info om dette? Her ligger firmware-filene til bruk i deconz (fungerer sikkert i all programvare som støtter ota på zigbee) https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/wiki/OTA-Image-Types---Firmware-versions 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders H Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Quote Hi! I have set up a smart system at my new house. Raspberry Pi 4, HomeSeer, Aeotec gen.5 stick. The sunscreens and blinds are controlled by Fibaro Roller Shutter 3. They are all now "unknown" in status. I have done an extensive research online and the problem is most likely the firmware in the RollerShutter (yes, I have tried exlude/include again, switch main power on/off). It has come to my understanding that the only way to update the firmware is to either disconnect the Rolleshutters and deliver them to the retailer OR to buy a Fibaro Home Center and update OTA. This is completely unacceptable. The equivalent would be Microsoft demanding you deliver the computer to the retailer for every update they publish. You can probably see that this solution is not viable. Several electronic retailers in my country offers a 60-day option to cancel the purchase. I will now buy a Fibaro HC Lite, update my RolleShutters and the return the HC for the cashback. Then I will never buy another Fibaro unit again. Regards, Anders Jeg tar mase-oppfordringen på strakarm. Sendte denne mailen til Fibaro akkurat. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Det er jo synd du blander inn en uskyldig 3. person i dette som må ta dine kostnader 🤔 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders H Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Hva i alle dager er det du snakker om? Trolling much? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 40 minutes ago, Anders H said: Hva i alle dager er det du snakker om? Trolling much? Jeg tror han mener stedet man kjøper HC Lite fra for så å returnere den og få igjen pengene. De må ta kostnadene ved at ett produkt går fra å være standard utsalg til "outlet" siden noen har brukt det og så returnert. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Jeg kontaktet en på Finn som hadde en HC Lite til salgs - lånte den et par dager for 100 kr og oppdaterte de Fibaro-enhetene som trengte oppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders H Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Her er svaret: Quote Hello, Thank you for your feedback. Unfortunately, we don't share package of update for our devices. If you want to update devices please contact our installers or partners: https://www.fibaro.com/en/where-to-buy/ and they will help you with it. I apologize for the inconvenience. Pozdrawiam/Kind regards, Sandra Rutkowska Tech Support [email protected] +48 618 801 000 +44 845 154 2852 +33 970 733 545 Forøvrig: Power, Elkjøp og alle andre som annonserer X dager åpent kjøp, gjør det med fullt overlegg. De har gjort jobben i regnskapsavdelingen og tar en kalkulert risiko på at kundene IKKE returnerer varen. Og om så skjer, så selges varen aldri på outlet med tap. Den selges minimum til innkjøpspris. Dette vet jeg fordi jeg har jobbet som selger i mange år. De bedriftene som selger varer med tap, finner du på ukas konkursliste. Så argumentet med at "en uskyldig 3.part skal ta mine kostnader" faller på stengrunn. Det er heller noen der ute som snart får muligheten til å kjøpe en Fibaro Home Center Lite til outletpris. Og merkelig nok overlever Elkjøp. Klag heller til Fibaro. Kanskje de tar til fornuften om mange nok klager... Frustrert, Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Kjøper ikke Fibaro enheter pga firmware politikken de kjører 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Anders H skrev (42 minutter siden): Så argumentet med at "en uskyldig 3.part skal ta mine kostnader" faller på stengrunn. Hvis de kalkulerer med 30% fortjeneste og må selge med bare 5% pga at noen har brukt «åpent kjøp», så har de tapt 25% - de 25% er et tap/kostnad som du da påfører dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Anders H skrev (7 timer siden): Sendte denne mailen til Fibaro akkurat. Supert, de trenger mange slike tilbakemeldinger selv om jeg ikke tror det hjelper stort... slippern skrev (2 timer siden): Kjøper ikke Fibaro enheter pga firmware politikken de kjører Det er i alle fall et solid minus at de ikke er åpne for at der fines andre systemer enn deres egne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G7B Skrevet 10. desember 2021 Del Skrevet 10. desember 2021 Min første tanke er at det finnes ein EU-lov (eller kva dei nå måtte kalle det) som skal hindre "lock in" som her. Men vart ikkje heilt klok på nettsøkinga min, så kom ikkje videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.