Snorre Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Har fått stuelampene mine til å virke stabilt med Homey Pro og Namron z-wave-dimmere nå, og er strålende fornøyd. Så ser jeg at dimmerne, som støtter opp mot 400 watt, kan styres på maksforbruk. Når hver dimmer bare bruker LED-pærer med effekt på bare en brøkdel av dette, er det kanskje et poeng å skru litt ned på "Power usage when on"? Med alle lysene på nå (til sammen syv LED-pærer på fire dimmere), ser jeg ifølge Homey-appen at forbruket er på 884w. Er ikke dette litt mye for LED-belysning – og vil det gå ned (uten å påvirke lysstyrken) om jeg reduserer maksverdien i settings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 3 minutter siden, Snorre skrev: ser jeg ifølge Homey-appen at forbruket er på 884w "Power usage when on" er en Homey-innstilling for å beregne forbruk? Ja, da kan du nok med fordel redusere denne. Syv LED-pærer bruker vel maksimalt 10% av 884, og selv det er muligens å overdrive. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorre Skrevet 16. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2020 Ja, det virker litt ekstremt som det er nå – den ene lampen (Arco) bruker ifølge Homey 400w, med bare én LED-pære. Forsøker litt med noe lavere verdi ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorre Skrevet 16. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2020 Ålreit, det var åpenbart ikke så dumt. Så at pærene jeg bruker ligger på 10w, og tilpasset tilsvarende. Det hadde en grei effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Synes det er litt rart at Homey har denne muligheten. Måler ikke Namrom strømforbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorre Skrevet 17. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2020 Hmm, det står i Homey-appen at det er et anslag («Homey approximates the energy usage of this device»), så det kan godt hende at det er helt off – og at den faktiske bruken ikke var like høy som angitt. 400w på én LED-pære er jo koko – dimmeren blir jo litt oppvarmet, men ikke SÅ mye, så jeg vet ikke hvor den energien skulle blitt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.