ProphetSe7en Skrevet 23. desember 2020 Skrevet 23. desember 2020 Er der noen rimeligere alternativer enn Airthings? Blir fort svært kostbart om en skal inn med en slik i hvert oppholdsrom. 1 Siter
stigvi Skrevet 24. desember 2020 Skrevet 24. desember 2020 Jeg vet ikke hvordan du skal måle radon, men Airthings bruker en BME680 og en co2 måler som ligner på MH-Z19. Sjekk her, MH-Z19 CO_2 and Temperature Sensor — ESPHome og BME680 Temperature+Pressure+Humidity+Gas Sensor — ESPHome Siter
Moskus Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 På 24.12.2020 den 0.53, ProphetSe7en skrev: Er der noen rimeligere alternativer enn Airthings? Ikke hvis det er snakk om radon. Da er Airthings eneste alternativ så vidt jeg vet. Jeg har en sensor fra vAir. Bruker MQTT over wifi. Siter
ProphetSe7en Skrevet 26. desember 2020 Forfatter Skrevet 26. desember 2020 Skal jeg gå for Airthings så kan jeg bare glemme å ha en i hvert rom. Da må det bli en i hver etasje i så fall, strategisk plassert. Men igjen, da skulle jeg helst hatt er aggregat som kunne regulert avtrekk/tilluft kun i den aktuelle etasjen Siter
Jørn R Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Du klarer deg normalt sett med radonmåler i kjeller/nederste etasje, dvs. at du kan ha 1 Airthings med radon + de "billige" variantene i andre rom. Siter
hjemmedude Skrevet 2. mars 2021 Skrevet 2. mars 2021 Om man har åpen løsning i gang til overetasje så vil radonnivåene i overetasjen kunne bli ganske ille der også. Snakker av erfaring. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.