- 0
Strategi for smarthus & hytte
-
Lignende innhold
-
nobø connect Dårlig valg av Nobø/Glen Dimplex å kun støtte Futurehome!
Av JKK,
- homey pro
- futurehome
- (og 4 andre)
- 10 svar
- 1 106 visninger
-
- 5 svar
- 1 485 visninger
-
- 8 svar
- 1 949 visninger
-
- 5 svar
- 937 visninger
-
Nye krav fra Enova til smarthus - dekker kun utgifter siste 12 mnd!
Av christbj,
- enova
- smarthussystemer
- (og 1 andre)
- 0 svar
- 769 visninger
-
Spørsmål
Roffe
Hei!
Ser det er utrolig mye god kompetanse her :-) Håper jeg kan bidra tilbake etterhvert.
Kort om mine komponenter, som ikke henger sammen, med noen få unntak i Apple HomeKit. I dag har jeg Sonos i 7 rom (integrert i tak de fleste steder, et par Sonos One), Google Home, fem Velux Integra takvinduer som styres via egen gateway, alarm fra Verisure, Yale doorman koblet mot Verisure, Ring Doorbell 3, Netatmo inne/uteføler, Neato robotstøvsuger, Easee elbillader m/lastbalansering i sikringsskap. Google Mesh-nettverk. Nibe vannbåren varmesystem koblet til Uplink-løsning. Familien er sterkt Apple-orientert, med 3 x Apple TVs, fem ipads, fire iphones, to mac’er osv. Deltar også i Elivas pilotprogram for differensierte nettleiepriser gjennom døgnet. Boligen vår har også to utleieenheter. Har cirka 50 downlights i boligen, dessverre er verken de eller bryterne smarte - ennå.
Videre planer og behov:
Ønsker å kutte Verisure-abonnement, og etablere egen alarmløsning. Skal få på plass elektrisk styrt garasjeport, og Yale doorman på dør til garasje. Elektrisk solskjerming.
Har også planer om hyttekjøp, og ønsker å få noen synergier på tvers. For eks å kunne følge med på og styre hytte/enebolig mest mulig via samme apper.
Dette er målene jeg jobber mot - og her kommer spørsmålene :)
Tror vi stopper med spørsmålene der foreløpig :-)
2 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.