Fjosepose Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg ser av og til innom "z-wave vinduet" i Homeseer, og legger merke til at det ofte rapporteres om feil. Her er et utdrag: Er dette normalt, eller må det noe medisin til? Spør for en venn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Forvrengte "pakker" på zwave er ikke uvanlig. Men her var det jo full vreng. Prøv med en USB-forlenger-kabel for å se om det et støy/interferens med maskina/pc. Eller det kan være for stor avstand til nodene og for lite mesh. Hvor mange noder e det snakk om (etter nodenumrene så ser det ut som om det er ett ganske stort mesh). Avstand? edit: det kan også være noen noder som jammer meshet. Endret 31. desember 2020 av NilsOF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjosepose Skrevet 31. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Skal prøve med en forlenger og se. Har en zniffer som jeg kan benyttetil å se på nettverket, så det får bli årets første smarte ting å gjøre😀 Ellers så har jeg vel omlag 40-50 fysiske devicer. Ble endel include/exclude forbi jeg måtte migrere fra HC2 og mange devicer satt allerede montert i bokser. Endret 31. desember 2020 av Fjosepose Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 6 timer siden, Fjosepose skrev: Har en zniffer som jeg kan benyttetil å se på nettverket, så det får bli årets første smarte ting å gjøre😀 En sniffer er nesten ett nødvendig verktøy når man mener alvor med automatiseringa 🙂 Har brukt zigbee snifferen på div. rariteter flere ganger. zwave -snifferen er planlagt, har hardwaren klar, men det blir nok ikke før jeg sitter dypt i det med ett problem 🤪 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 22 timer siden, Fjosepose skrev: Er dette normalt, eller må det noe medisin til? Spør for en venn. Det hender jo, men skal i teorien ikke skje så ofte. Hva er tidsperspektivet her? Er det 5 uker, så er det ikke så ille, er det 5 minutter så har du nok minst en Z-wave-node som lager "hekkan". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjosepose Skrevet 1. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2021 Mye tyder på at 50cm med USB-forlengerkabel gjorde underverker...nå har det kun vært en CRC-feil på snaut 24 timer! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Hvilken type maskin/PC bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjosepose Skrevet 3. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2021 På 1.1.2021 den 13.56, NilsOF skrev: Hvilken type maskin/PC bruker du? Jeg bruker en Intel Nuc10i3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Jeg har også en NUC i3. Jeg prøvde en rpi4 som forlenger til zigbee-stikka og fikk betraktelig dårligere lqi-verdier med rpien enn NUCen. Det bekrefter jo bare at Herrens og høyfrekvensens veier er uransakelige 🙂 Endret 3. januar 2021 av NilsOF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.