RoRy Skrevet 2. januar 2021 Skrevet 2. januar 2021 Har en ID-lock 101 kjøpt høsten 2016 som har tatt kvelden, og det er sannsynlig at et gåent kretskort er synderen. ID-lock gir ikke reklamasjon ut over garantitiden på 2år og begrunner det med at låsene går under småelektronikk. Dvs. Ikke forventet å vare ut over 2år. Lurer på om det flere som har hatt erfaring med ID-lock's ansvarsfraskrivelse ? Siter
LaStrada Skrevet 2. januar 2021 Skrevet 2. januar 2021 En dørlås må da være ment å vare lengre enn 2 år 🤔 Har du snakket med butikken du har handlet hos? Siter
RoRy Skrevet 2. januar 2021 Forfatter Skrevet 2. januar 2021 (endret) Jepp, de prøver å gjemme seg bak ID-lock som mener at 5 års reklamasjon ikke gjelder for disse elektriske låsene... og nei, tror nok ikke jeg skal la dette gå sånn helt uten videre! Jeg har 2 stk, begge dørene med lås står under tak, så vann/fukt er heller ikke et problem her. Endret 2. januar 2021 av RoRy Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 11 timer siden, RoRy skrev: ID-lock gir ikke reklamasjon ut over garantitiden på 2år og begrunner det med at låsene går under småelektronikk. En nabo her fikk ny Doorman etter et par år. Den er til fast montasje på en dør og man må regne med at den skal vare lenger enn 2 år. Derfor er det 5 år. Siter
RoRy Skrevet 3. januar 2021 Forfatter Skrevet 3. januar 2021 Ja det er det jeg mener. Man forventer at en dørlås minst varer i 5år, og gjerne godt over det også. Men her er altså ID-lock uenige. Og det mener jeg er grunn nok til å tenke seg om et par ganger før man invisterer i så dyre låser! Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 Det er veldig merkelig, for andres erfaringer med IDlock tilsier at de ikke pleier å være vanskelige på det. Ikke i det hele tatt, faktisk. Har du møtt en person som har stått opp på feil fot? 7 timer siden, RoRy skrev: Men her er altså ID-lock uenige De kan jo være så uenige som de bare vil, det blir jo ikke mer rett av den grunn. Siter
RoRy Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Skrevet 22. januar 2021 Slik gikk det: Jeg ringte forbrukerrådet og de kunne fortelle at en lås til ytterdør som koster 3000,- forventes å vare i minst 5 år, og det gir da selvfølgelig 5 års reklamasjonsrett! Ringte så forhandler og informerte om hva forbrukerrådet mente, og forhandler lovte da å rydde opp. Leverte ID-Lock`n og fikk låne vanlig lås og dørhåndtak mens reklamasjon ble send til ID-Lock. Etter 14 dager ringte forhandler og kunne fortelle at ID-Lock godtok reklamasjonen, og jeg kunne rett og slett bare ta meg ut en ny. Så nå sitter det en ny ID-Lock 150 i døra 😃 👍 3 Siter
Moskus Skrevet 22. januar 2021 Skrevet 22. januar 2021 37 minutter siden, RoRy skrev: Jeg ringte forbrukerrådet og de kunne fortelle at en lås til ytterdør som koster 3000,- forventes å vare i minst 5 år, og det gir da selvfølgelig 5 års reklamasjonsrett! Takk! For det er helt urimelig at det ikke skal være det. Godt jobbet og godt initiativ. Vi visste jo at det var riktig, selv om IDlock prøvde å være uenige, så sånt sett var det ikke så spennende. Men det burde være unødvendig å måtte gå den veien. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.