stigvi Skrevet 5. januar 2021 Skrevet 5. januar 2021 Mini Graph Card fikk en ny aggregeringsfunksjon i fjor som heter delta. Dvs at den viser forskjell på minste og største verdi innenfor en periode. Hvis dette er energi brukt fra strømmåler og denne endrer seg fra 35000 til 35080kWh mellom 0:00 og 23:59 så vil delta funksjonen returnere 80kWh. Da blir det veldig lett å vise strømforbruk dag for dag. aggregate_func: delta entities: - entity: sensor.lastmeterconsumption name: Forbruk group_by: date hour24: true hours_to_show: 720 icon: 'mdi:counter' line_width: 0 lower_bound: 0 name: Forbruk pr dag show: graph: bar labels: true type: 'custom:mini-graph-card' Og forbruket kommer direkte fra Tibber Pulse lastmeterconsumption: friendly_name: "Forbruk totalt" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: power value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16', 'lastMeterConsumption') }}" 1 Siter
Marhil Skrevet 5. januar 2021 Skrevet 5. januar 2021 Genial den der! Jeg tester nå InfluxDB med sensor for å se om jeg har bruk for det. Sikkert fint for analyse i etterkant, i det minste. Siter
hjemmedude Skrevet 19. oktober 2022 Skrevet 19. oktober 2022 Mini graph card; er det mulig med grid lines/linjer slik som vanlig innebygget graf-visning har? Jeg synes det er vanskelig å lese av verdi når det er ikke er linjer.. Siter
stigvi Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter Skrevet 19. oktober 2022 hjemmedude skrev (16 minutter siden): Mini graph card; er det mulig med grid lines/linjer slik som vanlig innebygget graf-visning har? Jeg synes det er vanskelig å lese av verdi når det er ikke er linjer.. Nei Men du skulle kanskje sett på noe annet som feks apexchart. Mini graph card er lagd for å være enkel i det visuelle og rutenett vil trolig bryte med det. Siter
Jørn R Skrevet 28. oktober 2022 Skrevet 28. oktober 2022 Noen som vet om det er mulig i vise innværene dag? Alså jeg kan sette f.eks. vise 24t, men det er jo rullerende 24. Vil ha kun dagen i dag. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.