larskheg Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Hei! Jeg har kjøpt meg home center lite og bruker bl.a. wall plugs for å styre ovner og en remotec sender til å styre varmepumpen.. Målet mitt er at systemet kan være automatisk, men svært ofte går noen av enhetene i dvale, slik at de ikke skrur seg av og på slik de skal. Det kan bli svært kaldt... Har prøvd å søke på nettet for å finne en løsning, men har så langt ikke funnet noe. Noen som har erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Enhetene skal ikke gå i dvale, de skal lytte etter beskjeder. Men det er mulig du ikke har mange nok til dekningen blir god. Har HCL en mulighet for "heal" eller noe slikt? Hvor mange har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskheg Skrevet 11. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2021 Beklager sent svar! HCL har mulighet for restart, så den har jeg brukt jevnlig. Har 3 wall plugs 2 motion sensors 2 popp røykvarslere 1 fibaro røykvarsler 1 remotec til å styre varmepumpen Og sikkert noe jeg har glemt, så det skulle være nok enheter innenfor en relativt kort rekkevidde til at rekkevidden ikke skulle være noe problem. Det er spesielt remotec og den ene wall pluggen som detter ut med jevne mellomrom. Da trykker jeg tilkobles på ny i nettleseren (funker ikke i appen) og da fungerer det som oftest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Høres veldig rart ut, men du har veldig få noder tilkoblet strøm... Hvor kort rekkevidde er "kort rekkevidde"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskheg Skrevet 11. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2021 Den wall pluggen som detter mest ut er 1 etasje over basestasjonen, kanskje 5 meter i luftlinje. Skulle trodd at den burde klart det. Det samme er remotec, bare andre veien. Den er også koblet på strøm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 10 timer siden, larskheg skrev: Skulle trodd at den burde klart det. Ja, i en ideell verden uten vegger, tak og himlinger så skulle det gått helt fint. I den virkelige verden er det vanskeligere. Zigbee-nettverket mitt er betydelig mindre enn Z-wave-nettverket. Zigbee skal ha den samme rekkevidden, men jeg måtte inn med flere enheter for at en lyspære (5-6 m avstand til gateway) skulle fungere. Jeg har en teori at vi bygger hus mer skikkelig enn i UK og US (ok, det er ikke teorien, for det vet vi). Siden bygningsmaterialer påvirker range'n har vi strengt tatt "dårligere" rekkevidde her enn der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskheg Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 På 12.1.2021 den 9.44, Moskus skrev: Ja, i en ideell verden uten vegger, tak og himlinger så skulle det gått helt fint. I den virkelige verden er det vanskeligere. Zigbee-nettverket mitt er betydelig mindre enn Z-wave-nettverket. Zigbee skal ha den samme rekkevidden, men jeg måtte inn med flere enheter for at en lyspære (5-6 m avstand til gateway) skulle fungere. Jeg har en teori at vi bygger hus mer skikkelig enn i UK og US (ok, det er ikke teorien, for det vet vi). Siden bygningsmaterialer påvirker range'n har vi strengt tatt "dårligere" rekkevidde her enn der. Så da vil du tro at dette problemet egentlig handler om rekkevidde, og at de hadde vært løst ved å kjøpe flere enheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 1 time siden, larskheg skrev: Så da vil du tro at dette problemet egentlig handler om rekkevidde Sannsynligvis. Ellers så er enhetene defekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskheg Skrevet 16. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2021 Tusen takk for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.