Marhil Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har en automasjon som fungerte for en ukes tid siden, men nå aldri fyrer av. Jeg har ikke oppdatert Home Assistant, og når jeg tester templaten i mal-verktøyet, så viser den 'True' og 'false', som forventet, basert på verdiene til sensorene. Automasjonen skal slå av baderomsvifta når luftfuktigheten synker. alias: Stopp vifte bad nede hvis fukt synker under grense description: Tar også hensyn til om tidsstyrt timer kjører trigger: - platform: template value_template: >- {{ states('sensor.aeotec_ms6_1_relative_humidity') < states('sensor.exhaust_fan_trigger') }} condition: - condition: state entity_id: timer.vifte_bad_nede state: Idle action: - service: switch.turn_off data: {} entity_id: switch.vifte_bad_nede_switch_3 mode: single Noen som skjønner hvorfor denne ikke fyrer (lenger)? Jeg sitter og ser at verdien til Multisensor 6 synker under sensor.exhaust_fant_trigger-verdien, men ingenting skjer, og heller ingen oppføring i loggboken. Siter
stigvi Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Er timer.vifte_bad_nede "Idle", da? Og burde ikke timeren vært triggeren (sammen med det du har nå)? Siter
Marhil Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Liten 'i' i idle, ja! trodde jeg hadde sjekket det... Blir lurt av at i GUI skrives disse tilstandene med stor forbokstav.🤦♂️ Takker! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.