GeirN Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Driver å pusser opp loftstua for tiden, og skal opp med et par spot skinner. Problem er at de mates med strøm i hver ende av rommet på to ulike kurser. Er derfor upraktisk å ha en dimmer for hver skinne langt i fra hverandre. Jeg har en ide om å sette opp en z-wave dimmer i hver ende. Så hvis mulig synce dem slik at uansett hvor man dimmer, så dimmes begge skinner det samme. Noen som vet om dette lar seg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larses Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Dette lar seg fint gjøre ved hjelp av direkte assosiasjon[emoji1303] jeg har gjort det slik med to stk Heatit z-dim, og det fungerer utmerket[emoji4]Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirN Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 Det høres lovende ut. Var Heat-it dimmere jeg tenkte å bruke. Da blir det til å få et par slike i hus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larses Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Det høres lovende ut. Var Heat-it dimmere jeg tenkte å bruke. Da blir det til å få et par slike i hus. Ved å assosiere gruppe 2, så blir dimmingen i synk. Ved å assosiere gruppe 3, så kan du dimme de individuelt, men av/på blir i synkSent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirN Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 Så om man velger gr2, kan man slå av/på begge, eller dimme begge uansett dimmer benyttet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 ... og merk at hvis du styrer dem fra HomeSeer så fungerer ikke assosiasjonen, så det må du gjøre manuelt. \ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larses Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Så om man velger gr2, kan man slå av/på begge, eller dimme begge uansett dimmer benyttet? Stemmer[emoji1303]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larses Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 ... og merk at hvis du styrer dem fra HomeSeer så fungerer ikke assosiasjonen, så det må du gjøre manuelt. [emoji4] \Det er sant! Erfaringen min er at jeg svæært sjelden bruker de fysiske dimmerne, da lyset styres automatisk av bevegelse, lysnivå, om tv er på osv.Men fruen er meget fornøyd med at hun kan dimme manuelt ved behov[emoji4]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirN Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 Godt mulig jeg setter opp noen regler, men dimmerene må kunne brukes av kona manuelt når hun vil om freden i heimen skal bevares. Bruker Homeseer ja. Får ikke håpe det blir mer komplisert av den grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 18 minutter siden, GeirN skrev: Godt mulig jeg setter opp noen regler, men dimmerene må kunne brukes av kona manuelt når hun vil om freden i heimen skal bevares. Bruker Homeseer ja. Får ikke håpe det blir mer komplisert av den grunn. Neida, det kommer til å gå helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Man kan vel linke i Homeseer 🤔 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 1 minutt siden, Oddvar skrev: Man kan vel linke i Homeseer 🤔 Jepp! Men når man linker to stykker sammen samtidig som man bruker assosiasjon, så kan det bli en uendelig loop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirN Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg er usikker på hva man kaller funksjonen. Men bare begge dimmere speiler hverandre er alt godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.