Andreaz Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Hei, Slik jeg har forstått BLAlarm (plugin fra Blade) så skal jeg kunne bruke den til å starte eventer.. Men har søkt etter en guide, men den er fraværende, og knapt noen svar fra han på HS sitt forum på den plugin. Får satt alarmer i plugin, men den starter aldri eventer.. dvs, jeg vet ikke hvordan det aktuelle eventet skal settes opp Ønske: Sette x lys i y rom til en gitt prosent, hvis lyset er avslått, på skoledager Noen som har tips/løsning på noe slikt? Siter
ZoRaC Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 17 minutter siden, Andreaz skrev: Ønske: Sette x lys i y rom til en gitt prosent, hvis lyset er avslått, på skoledager If Time is 0800 AND skoledag = ja AND lys equals off Then lys = 20% Slik? Siter
Andreaz Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Skrevet 13. januar 2021 12 minutter siden, ZoRaC skrev: If Time is 0800 AND skoledag = ja AND lys equals off Then lys = 20% Slik? Ja, enkelt og greit Forsøkte meg på fridag.vb script postet av Moskus, men får bare rare feilmeldinger.. Siter
ZoRaC Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 11 minutter siden, Andreaz skrev: Ja, enkelt og greit Forsøkte meg på fridag.vb script postet av Moskus, men får bare rare feilmeldinger.. Da er det bare å sette det opp som et vanlig event, uten noe ekstra plugin. Hvis du legger ut feilmeldingene fra fridager.vb så kan vi sikkert se om vi finner ut av det også. Siter
Andreaz Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Skrevet 13. januar 2021 (endret) Da forsøker vi fridager.vb først Tatt screenshot av log, event, virtuel enhet og status-graphics. Script er kopiert (og ikke redigert) direkte fra innlegget med fridager, og scriptet for to device her takk for hjelp Endret 13. januar 2021 av Andreaz Siter
Moskus Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Scriptet tar to parametre, en for device "i dag" og en for device "i morgen". Ta en kopi av den du allerede har laget, og sett inn den bak der du har skrevet "218" med komma mellom, f.eks slik: "218,219". Siter
Andreaz Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Skrevet 13. januar 2021 2 minutter siden, Moskus skrev: Scriptet tar to parametre, en for device "i dag" og en for device "i morgen". Ta en kopi av den du allerede har laget, og sett inn den bak der du har skrevet "218" med komma mellom, f.eks slik: "218,219". Takk Viser at det er jobb i morgen.. Men, jeg ble ikke så veldig mye klokere.. jeg har jo ikke en device nr. 219...? Ser for meg å vise status på skjermene i huset, fra den virtuelle enheten. Og da er det jo "i morgen" som er mest aktuell, så en har mulighet til å manuelt slå over på fridag, f.eks ved sykdom, restferie osv.. Hva viser min virtuelle device nå? Er det dagens status eller status i morgen? Siter
Moskus Skrevet 14. januar 2021 Skrevet 14. januar 2021 10 timer siden, Andreaz skrev: Men, jeg ble ikke så veldig mye klokere.. jeg har jo ikke en device nr. 219...? Nei, du må lage den, og bytte ut "219" med device ref til den nye. 10 timer siden, Andreaz skrev: Hva viser min virtuelle device nå? Er det dagens status eller status i morgen? Device Ref 218 viser i dag. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.