Øyvind Skrevet 18. januar 2021 Skrevet 18. januar 2021 Kjører Home Assistant på NUC. For Z-wave bruker jeg Aeotec Gen5 stick. Hadde noen plagsomme doble devicer i HA. For å bli kvitt dem eksluderte jeg alle noder, kjørte factory reset av sticken, restartet HA. De doble devicene forsvant ikke, så jeg fjernet integrasjonen. De doble nodene forsvant, men så snart jeg inkluderer en dimmer på nytt får jeg dobbelt opp igjen. Noen tips for å unngå dette? Siter
baronKanon Skrevet 18. januar 2021 Skrevet 18. januar 2021 10 minutter siden, Øyvind skrev: Kjører Home Assistant på NUC. For Z-wave bruker jeg Aeotec Gen5 stick. Hadde noen plagsomme doble devicer i HA. For å bli kvitt dem eksluderte jeg alle noder, kjørte factory reset av sticken, restartet HA. De doble devicene forsvant ikke, så jeg fjernet integrasjonen. De doble nodene forsvant, men så snart jeg inkluderer en dimmer på nytt får jeg dobbelt opp igjen. Noen tips for å unngå dette? Er det dobbel dimmer? Da har du jo en instsns per dimmer! (?) Siter
Øyvind Skrevet 18. januar 2021 Forfatter Skrevet 18. januar 2021 (endret) Tror nok ikke den er dobbel, men mulig jeg har gått glipp av noe. Dersom det skal være slik er det ikke så rart at jeg finner det rotete https://www.elektroimportoren.no/fibaro-dimmer-2-250w-fgd-212/4512380/Product.html Endret 18. januar 2021 av Øyvind Siter
baronKanon Skrevet 18. januar 2021 Skrevet 18. januar 2021 Har begge instansene samme entiteter tilkoblet (sjekk i Zwave-kontrollpanelet)? Siter
Moskus Skrevet 18. januar 2021 Skrevet 18. januar 2021 FGD-212 er ikke en dobbel dimmer, men siden Fibaro er Fibaro kan det være at den andre er statusen på knapp nr 2 (dvs S2). Siter
baronKanon Skrevet 18. januar 2021 Skrevet 18. januar 2021 7 minutter siden, Moskus skrev: FGD-212 er ikke en dobbel dimmer, men siden Fibaro er Fibaro kan det være at den andre er statusen på knapp nr 2 (dvs S2). Det var det, ja! Siter
Øyvind Skrevet 18. januar 2021 Forfatter Skrevet 18. januar 2021 7 minutes ago, baronKanon said: Har begge instansene samme entiteter tilkoblet (sjekk i Zwave-kontrollpanelet)? Nei, de har ikke samme entiteter. Mulig @Moskus er inne på noe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.