Tormm Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg har en rekke LED spotter utendørs, som jeg syntes er litt for sterke. Disse er i dag styrt av et gammeldags skumringsrele. Vil det være mulig å bruke en Fibaro Dimmer sammen med et slikt skumringsrele? Dvs at enten kobles skumringsreleet som bryter eller i serie med lampene etter utgangen fra Fibaro? (Leste vel et sted at Fibaro Dimmere ikke skal ha spenning inn uten at det er koblet til en last, så om skumringsreleet er koblet i serie med lampene så vil vel det vel ikke være noen last på utgangen av Fibaro'en på dagtid?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Dersom skumringsreleet er potensialfritt så kan kanskje bryterinngangen på dimmeren brukes? Jeg har ikke sjekket om dimmer2 kan settes opp på denne måten..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Fjern skumringsrelèet, benytt kun dimmer2, og lag event i ST if sunset set lights to xx% ? og tilsvarende på sunrise set to off. Skumringsrelèet blir overflødig når du setter inn en dimmer2. (eller andre enheter som kan slå av/på lysene..) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormm Skrevet 19. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2021 Godt poeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.