Populært innlegg mk1 black limited Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2021 Snø raser fra garasjetaket, og så da? Snøen utløste Hue bevegelsessensoren som sitter på veggen oppunder garasjetaket, sender beskjed til Deconz på en Pi i huset, pluginen Jowihue plukker opp dette på Homeseer-PCen og trigger en event som henter bilde fra Blue Iris på en annen PC. Og alt dette før snøen er halvveis nede! 12 Siter
psv021 Skrevet 21. januar 2021 Skrevet 21. januar 2021 9 minutter senere: 2 av 4 z-wavelys på samme sensor kommer på. Ikke så ille det! Neida... (joda) 4 Siter
berland Skrevet 21. januar 2021 Skrevet 21. januar 2021 Knall! Dette signalet går da ikke via en Hue bridge? Hos meg må OpenHAB polle min Hue bridge, default to ganger i sekunder, for å spørre om noen detektorer er utløst, og da er vel nesten snøen nede. (På samme måte som man er ferdig på do når z-wave sensoren og z-wave lyset reagerer på en annen tidsskala) Siter
borg1n Skrevet 21. januar 2021 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Skulle gjerne vite om dette var tilfeldig, dvs. at HomeSeer trigget så raskt fordi det tilfeldigvis overlappet med HomeSeer sin egen timing. Kan du få takraset til å gå 3-4 ganger til slik at vi får mer empirisk data på dette? Endret 21. januar 2021 av borg1n 3 Siter
mk1 black limited Skrevet 21. januar 2021 Forfatter Skrevet 21. januar 2021 1 time siden, berland skrev: Knall! Dette signalet går da ikke via en Hue bridge? Hos meg må OpenHAB polle min Hue bridge, default to ganger i sekunder, for å spørre om noen detektorer er utløst, og da er vel nesten snøen nede. (På samme måte som man er ferdig på do når z-wave sensoren og z-wave lyset reagerer på en annen tidsskala) Ikke via Hue bridge nei, via Deconz. 1 time siden, borg1n skrev: Skulle gjerne vite om dette var tilfeldig, dvs. at HomeSeer trigget så raskt fordi det tilfeldigvis overlappet med HomeSeer sin egen timing. Kan du få takraset til å gå 3-4 ganger til slik at vi får mer empirisk data på dette? Ikke så lett å generere takras. Men tilfeldigvis gikk det et nytt ras nå for noen få minutter siden, med samme resultat. 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Skrevet 22. januar 2021 (endret) For å utfylle litt...:) Endret 22. januar 2021 av mk1 black limited 5 1 Siter
borg1n Skrevet 22. januar 2021 Skrevet 22. januar 2021 wow, den er faktisk super-kjapp, du har bevist at det ikke bare var tilfeldigheter Det er imponerende. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.