Kal-El Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 Har laget noen flows for Ä styre lysene ut fra tid pÄ dÞgnet, funker fint. Men den flowen jeg har for nattlys kunne jeg tenke meg skulle bli startet av en Namron 2 kanalers bryter. Men jeg fÄr ikke lagt inn bryteren som et when-card i Homey. Er det en annen mÄte Ä gjÞre dette pÄ, eller er det ikke stÞtte for dette til Namron bryterne? Siter
Axe NH Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 Skal komme fra som enhet under soner. Hvordan har du lagt til bryteren? Siter
Kal-El Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Skrevet 27. januar 2021 36 minutter siden, Axe NH skrev: Skal komme fra som enhet under soner. Hvordan har du lagt til bryteren?  Usikker pÄ hva du mener med soner... ?  Bryteren ligger under "hjem" i app`n sÄ jeg fÄr tilgang pÄ den for Ä lage en flow. Men jeg ser ikke hva jeg skal velge pÄ when/nÄr-kortet for Ä starte flow. Det jeg Þnsker Ä oppnÄ er Ä fÄ en flow som sier: nÄr jeg trykker pÄ nederste av av-bryter - start flow "nattlys". Siter
Axe NH Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 PrĂžv Ă„ legge bryteren til et annet sted enn "Hjem". GĂ„ inn pĂ„ bryteren, trykk pĂ„ tannhjulet og velg en annen sone enn Hjem.  Da skal du se at den dukker opp đ  Siter
Kal-El Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Skrevet 27. januar 2021 10 minutter siden, Axe NH skrev: PrĂžv Ă„ legge bryteren til et annet sted enn "Hjem". GĂ„ inn pĂ„ bryteren, trykk pĂ„ tannhjulet og velg en annen sone enn Hjem.  Da skal du se at den dukker opp đ  Tror du misforstĂ„r meg. Bryteren dukker opp om den ligger som "hjem" eller "1. etg", det er ikke der jeg stĂ„r fast. Jeg finner bryteren, og jeg kan opprette en flow for den enheten. Men jeg vil velge at jeg trykker pĂ„ bryteren som trigger for hva som skal skje (i mitt tilfelle nattlys).  Har du tips til hvordan denne flowen skulle sett ut? Siter
Axe NH Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 OK, tror jeg forstÄr. Du mÄ bruke scener. FÄr du opp "A scene has been activated"? SÄ kan du velge Group x (x er bryternummer) og f.eks. press 1x.  Deretter er det bare Ä velge hva som skal skje. Se skjermdumper fra en Namron 8 remote. Siter
Axel Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 Den «lag en flow for enheten»-funksjonen som har kommet er litt villedende, for du lager en flow fra scratch som vanlig, og mÄ finne frem enheten og hvilken event som skal trigges pÄ uansett. Klassisk UX-feil. Siter
Kal-El Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Skrevet 27. januar 2021 6 minutter siden, Axe NH skrev: OK, tror jeg forstĂ„r. Du mĂ„ bruke scener. FĂ„r du opp "A scene has been activated"?   Er nok her jeg ikke tror du forstĂ„r, og jeg skjĂžnner det godt nĂ„đ Jeg fĂ„r ikke opp det valget du har der, kun de tre Ăžverste. Mangler "a button has been pressed" og "a scene has been activated". Gjelder pĂ„ min 4 og 8 kanaler.  Mulig det er en bedre Namron "app" jeg burde lastet ned? Har du link eller navn pĂ„ den du bruker? Siter
Axe NH Skrevet 27. januar 2021 Skrevet 27. januar 2021 Ja, da var det ikke sĂ„ lett đ Bruker standard Namron app. versjon 1.4.2. Du kan eventuelt prĂžve Heatit Z-wave appen. De har jo de samme bryterne. Siter
Kal-El Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Skrevet 27. januar 2021 9 minutter siden, Axe NH skrev: Bruker standard Namron app. versjon 1.4.2.  Jeg bruker versjon 1.4.0. Skulle ikke vÊre stor forskjell pÄ disse. SkjÞnner ikke helt at du fÄr flere valg enn det jeg fÄr opp...mulig jeg skal prÞve Ä avinstallere en bryter og begynner pÄ nytt.  Skal ogsÄ se om jeg fÄr bedre resultat med Heatit-app`n. Siter
Kal-El Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Skrevet 3. februar 2021 PÄ 27.1.2021 den 20.41, Axe NH skrev: OK, tror jeg forstÄr. Du mÄ bruke scener. FÄr du opp "A scene has been activated"? SÄ kan du velge Group x (x er bryternummer) og f.eks. press 1x.  Deretter er det bare Ä velge hva som skal skje. Se skjermdumper fra en Namron 8 remote.  Fikk svar pÄ et annet forum som hjalp meg videre. Det @Axe NH prÞver Ä vise meg ble "sabotert" av Easyhome appen. Den hadde rappet til seg alle Namronenhetene mine nÄr jeg satte dem opp. LÞsningen ble Ä avinstallere dem, deaktivere Easyhome og sÄ installere dem igjen. Da fikk jeg fram de valgene jeg manglet og kunne sette opp scener. Og det funker jo selvfÞlgelig! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.