Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spørsmål

Skrevet

Heisann,

Jeg er helt fersk med hjemme automasjon. 

Jeg gikk til innkjøp av en Homey Pro via Tibber, da huset vi bor i har ett KNX annlegg.

Jeg har fått til å sette opp kontroll av lys/dimmere og temperatur overåkning. Men temperatur kontroll får jeg ikke til å fungere.

Når jeg stiller temperatur i Homey Appen, går thermostaten rett i max(33dgc). Litt usikker på hva som kan være galt, da Thermostat device i appen kun har 2 addresser (Target temperature address og temperature measurment address).

Er det noen som har erfaring med ett slikt oppsett? 

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
2 hours ago, Espen84 said:

Er det noen som har erfaring med ett slikt oppsett? 

Ikke direkte erfaring, men kan stille et par spørsmål slik at du kanskje løser det selv :)

• Bruker du rett datatype? Har hatt trøbbel med datatype-mismatch på HomeAssistant<->KNX før...
  • Du er sikker på du satt riktig adresse?
  • 0
Skrevet

Takk for tilbakemelding :)

jeg tror jeg har prøvd alle adressene.

rotet endel med dette da jeg la inn alle dimmere siden det var forskjellige signaler i ETS filen.

Det som slår meg litt vdr. Termostat settings er at det kun er 2 adresser som skal legges inn. (Temp setpunkt og aktuell temp). Mens feks for dimmere var det 4 forskjellige adresser per dimmer som måtte inn.

I ETS filen er det flere adresser (ramp up, down, temp set og actual mener jeg).

tror jeg også bare fikk temp avlesning på den ene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.