BOK Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober 1 minute ago, Moskus said: Nei, direkte assosiasjon skal fungere selv om controlleren er nede. Men du må legge både Z-water og termostatene til samme nettverk som i praksis betyr "legg dem til Homey". Ellers kan du ikke assosiere dem sammen. Ah - skjønner - mange takk. Da er det duket for å begynne på det prosjektet denne uka. Ser for meg å prøve og feile litt på én kurs først, før jeg dunker over alle fra gammel til ny kontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BOK Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november On 21/10/2024 at 13:52, Moskus said: Nei, direkte assosiasjon skal fungere selv om controlleren er nede. Men du må legge både Z-water og termostatene til samme nettverk som i praksis betyr "legg dem til Homey". Ellers kan du ikke assosiere dem sammen. Da har jeg sånn smått begynt å bytte ut den gamle Danfoss styreenheten med Heatit Z-Water 2 og Heatit Z-Temp3 termostater. Jeg har fått lagt disse inn i Homey Pro og jeg får fint styrt temp/releer så lenge Homey'en er oppe å kjører. Går Homey'en ned funker ingenting - og her skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få assosiert termostat med z-water releene, og dokumentasjonen på det er så langt jeg har klart å finne veldig dårlig på dette. Så, f.eks. skal jeg styre rele 7 med termostat 7 - noen som har peiling på hvordan jeg kan assosiere termostat 7 med z-water2 sitt rele 7 direkte, slik at om/når homey'en dauer, så vil man fortsatt har styring med termostatene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november 1 hour ago, BOK said: Da har jeg sånn smått begynt å bytte ut den gamle Danfoss styreenheten med Heatit Z-Water 2 og Heatit Z-Temp3 termostater. Jeg har fått lagt disse inn i Homey Pro og jeg får fint styrt temp/releer så lenge Homey'en er oppe å kjører. Går Homey'en ned funker ingenting - og her skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få assosiert termostat med z-water releene, og dokumentasjonen på det er så langt jeg har klart å finne veldig dårlig på dette. Så, f.eks. skal jeg styre rele 7 med termostat 7 - noen som har peiling på hvordan jeg kan assosiere termostat 7 med z-water2 sitt rele 7 direkte, slik at om/når homey'en dauer, så vil man fortsatt har styring med termostatene ? Jeg kjenner ikke til Homey, men Bing Copilot foreslår dette: Her er en mer spesifikk fremgangsmåte: Åpne Homey Pro-appen og gå til enhetene dine. Velg Heatit Z-Temp3 termostaten du vil assosiere. Gå til avanserte innstillinger og finn assosiasjonsgruppene. Legg til ID-en til rele 7 i assosiasjonsgruppe 2 på termostat 7. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november BOK skrev (10 timer siden): Så, f.eks. skal jeg styre rele 7 med termostat 7 - noen som har peiling på hvordan jeg kan assosiere termostat 7 med z-water2 sitt rele 7 direkte, slik at om/når homey'en dauer, så vil man fortsatt har styring med termostatene ? Det står noen tips i denne tråden: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BOK Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Supert - det var til hjelp og jeg har gjort riktig opptil flere ganger, men det har bare ikke fungert med assosiering direkte mellom termostat og z-water2. Men nuh - når jeg satt meg ned i kveld og gjorde det samme som jeg gjorde i går kveld, så funker det ! ! ! Er det mulig - er jo til å bli småsprø av. Å assosiere en termostat med z-water2 er som skrevet flere plasser her på forumet, men det er jaggu ikke veldig god beskrevet i dokumentasjonen jeg har funnet fra Heatit. Dette med grupper er litt forvirrende også, men det jeg nå har fått til å fungere, så er det spesifisert i Gruppe 2. Skal beskrive kort under. Z-Water2 Node ID = 8 (dette finner man under advanced settings på z-water2 i Homey Pro) Da er det slik at reléne får adressene 8.1, 8.2, 8.3 --- 8.9 Mitt rele som jeg tester på får da denne verdien: Z-Water Relay 7 ID = 8.7 (dette kan du også finne ved å gå inn på developer.athom.com -> Devices -> <finn device>) Min "Z-Temp3 Termostat" er konfigurert med 8.7 i Gruppe 2. Da kommuniserer den direkte med z-water2, rele 7. Endret 5. november av BOK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.