jonkristian Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Hei folkens. Dersom det er noen av dere der ute som har roth touchline har jeg en gladnyhet. Jeg har utviklet en app, men har valgt å ikke gjøre den offentlig riktig enda fordi jeg gjerne vil ha noen testere i forkant. Dersom du er interessert i å teste appen, send meg en pm så gir jeg tilgang til repoet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 23. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2021 For de av dere som har roth touchline så er appen min nå lansert https://homey.app/no-no/app/no.jonkristian.touchline/Roth-Touchline/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larshkj Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Hei, Har Homey og vurderer sterkt Roth Touchline fremfor Z-Wave når vi nå bygger om huset. Vi har vannbåren varme og NIBE varmepumpe for bergvarme, men det gamle styringssystemet har for få utganger og har ingen mulighet for hjemmeautomasjon. Hvis du kjenner til Roth Touchline, ville jeg satt veldig pris på å høre om din erfaring. Veldig lite informasjon å finne på nettet... Kommer garantert til å bruke appen din om vi går for Roth Mvh Lars Endret 23. mars 2021 av larshkj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Min erfaring er bare positiv, systemet har vært stabilt hos meg. Jeg har jo ikke noe å sammenligne med sånn forøvrig men for min egen del er jeg godt fornøyd. Det eneste jeg ikke liker så godt (og det er kanskje subjektivt) er de termostatene, de er litt kronglete å bruke og ikke så veldig pene. Men nå med homey bruker jeg dem bare for kommunikasjon mot sentralen og visning av temp. Nå vet jeg ikke hvor stor prisforskjellen på roth og z-wave er, men tenker det er litt utslagsgivende, jeg vil tro z-wave er hakket dyrere. Jeg kunne fint ha valgt touchline igjen hvis jeg fikk valget. Håper om du velger touchline at du blir fornøyd både med det og appen ... så er det bare å komme med forslag til forbedringer også. PS: Hvis du har lange avstander kan det være en fordel med å kable termostatene og ikke kjøpe de på batteri, jeg har grei dekning i mitt hus men klart en fordel med z-wave ift. mesh. Endret 24. mars 2021 av jonkristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larshkj Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Tusen takk for svar. Jeg skrev Z-Wave, men mente jo Z-Water. Det så det ut til at du skjønte :) Prisen på systemene ser ut til å være omtrent den samme. Fordelen med Roth er at den fås med 12 kanaler. Jeg synes ikke termostatene ser så gale ut. Fordelen med Heatit er at de er mindre og passer muligens i standard rammer? Ang rekkevidde, så har jeg ikke problemer med dagens løsning som er fra Probata. Regner med at de sender på 433 MHz, men er usikker. Kablede termostater er ikke en opsjon. Får se hva det blir til. Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørjan Wårheim Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Kan man bruke denne appen i Futurehome sin system ( hub) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 Nei, denne er laget for Homey. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crizes Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hei. Har Roth Touchline og prøver appen, jeg får denne feilmeldingen når den prøver å søke etter enheter: Cannot read property 'name' of undefined Noe tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Migeha Skrevet 28. januar 2022 Del Skrevet 28. januar 2022 @jonkristian I also would love to try to use your app but I get the same error as @Crises . Any tips on how to connect the controllers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode H Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Touchline er visst gått ut av sortimentet og erstattet med softline . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BygdeBob Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Hei, vil appen også fungere for Roth Softline? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christophergg Skrevet 18. juli Del Skrevet 18. juli Hei @jonkristian! Takk for at du har laget denne. Jeg har Roth Toucline SL og prøvde å legge til enheter, men får kun opp denne beskjeden "cannot read properties of null" Noe jeg gjør feil? Takk Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.