Jeg er i gang med å ta opp igjen hjemmeautomasjon etter et litt feilet forsøk sist gang. I første omgang kommer jeg til å sette opp Home Assistant på en tynnklient. Jeg mistenker det er en del forstyrrelser på 2.4ghz båndet her i området, så jeg vil i størst mulig grad prøve meg på Z-wave.
Hva slags Z-wave kontroller(er det det jeg skal kalle dette?) skal jeg kjøpe til tynnklient-serveren?
Hvordan er dekningen på Z-wave? Jeg bor i et rekkehus med 3 etasjer. Planen var å ha HA-serveren i 3-etg hvor unraid-serveren min er i dag. Er det i orden? Kan jeg utvide Z-wave dekningen innenfor samme nettverk på noen måte?
Spørsmål
Thomas_E
Jeg er i gang med å ta opp igjen hjemmeautomasjon etter et litt feilet forsøk sist gang. I første omgang kommer jeg til å sette opp Home Assistant på en tynnklient. Jeg mistenker det er en del forstyrrelser på 2.4ghz båndet her i området, så jeg vil i størst mulig grad prøve meg på Z-wave.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
3 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.