Steinis Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Legger varmekabel på bad så lurer jeg på hvem som er best eller er det helt like? Multireg: http://www.elektroimportoren.no/multireg-z-wave-termostat-3600w-16a-hvit/5430444/Product.html?Event=livesearch Heatit: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/z-wave/sensorer-tilbehor/heatit-z-wave-romtermostat-p50965 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Heatit og Multireg er samme produktet, der de hhv kommer med 2 og 5 års "garanti". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Aha det var logisk:) Men det er sånn at ingen av de har innebygd måling av forbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Den 29.11.2016 klokken 23.31, Steinis skrev: Men det er sånn at ingen av de har innebygd måling av forbruk? Ja, produsenten sier at dette kommer i neste versjon, men ikke når denne kommer, dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonheim Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hei. Snakket med produsent i dag, og de sa det kommer to nye termostater "til våren", som inneholder forbruksmåling også. Så den som er i salg nå, kan man ikke aktivere dette på, ikke etter FW oppgradering heller. Er det andre, og billigere alternativer som kan brukes? Eventuelt kan jeg jo montere en gammel analog uten Z-Wave inntil videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnutM Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 To nye som i to forskjellige farger? Tenker også å vente på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furre Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Hva med Devireg fra Danfoss - noen som har erfaring med den - kontra Multireg/Heatit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Den 8.2.2017 klokken 13.24, tonheim skrev: Hei. Snakket med produsent i dag, og de sa det kommer to nye termostater "til våren", som inneholder forbruksmåling også. Så den som er i salg nå, kan man ikke aktivere dette på, ikke etter FW oppgradering heller. Er det andre, og billigere alternativer som kan brukes? Eventuelt kan jeg jo montere en gammel analog uten Z-Wave inntil videre. Har du fått noe nærmere dato for ny versjon? Jeg sendte de mail før påske, men har desverre ikke fått noe svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnutM Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Siste jeg har hørt (rett før påske) var at de håpte å få den ut før sommeren. Venter også, og har flere hull i veggen som venter på termostat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bewe Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Antar det er Multireg Z-therm2 det er snakk om? Ser desverre ut som den er utsatt til Q4, da blir det nok eksisterende model på meg? Info her: http://www.thermo-floor.no/multireg/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det betyr vel fort at ting ikke er godkjent og klart for salg før neste vinter er over ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bewe Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hehe, jepp og kalde baderomsgulv så lenge er ikkje bra for hverken humøret mitt eller WAF ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnutM Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Æsj! Da lukter det en mellomløsning her også Får høre hva elektriker foreslår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg har en vanlig termostat så jeg vipper litt mellom å kjøpe nå, eller vente. Jeg la inn overvåking av strømtrekk denne uken, så jeg tenker å la den gå en uke eller 2 før jeg bestemmer meg. Ser for meg at jeg klarer å kutte ned iallefall 1/4 på strømforbruket ved å kjøpe multireg. Hvis jeg bruker så mye strøm som jeg tror, vil det være "gratis" å kjøpe nå, for så å kjøpe ny når den kommer;) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Qubino har noen termostater uten display som kan skjules og eventuelt brukes i områder hvor man ikke ønsker at folk skal endre temperatur direkte. Eksempelvis hos oss tenker jeg gang inngangsparti og WC, mens stue og bad nok må ha display for WAF (selv om app etter hvert er godkjent på den fronten også). Medfølgende gulvfølere hos Qubino er kun 1 meter lange og har en egen kobling, noen som vet om man kan gjøre om eksisterende gulvføler og bruke den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 36 minutter siden, iceball skrev: Qubino har noen termostater uten display som kan skjules og eventuelt brukes i områder hvor man ikke ønsker at folk skal endre temperatur direkte. Eksempelvis hos oss tenker jeg gang inngangsparti og WC, mens stue og bad nok må ha display for WAF (selv om app etter hvert er godkjent på den fronten også). Medfølgende gulvfølere hos Qubino er kun 1 meter lange og har en egen kobling, noen som vet om man kan gjøre om eksisterende gulvføler og bruke den? 99,9% - nei, du kan ikke bruke en "eksisterende gulvføler" som sans. er en NTC thermistor. Qubino (samme som Fibaro) bruker temp. sensorer fra Dallas Semiconductor. Prob. med lengden løses ganske enkel - klippe ledning i to og forlenge den med "standard" nettverkskabel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Så er spørsmålet om du vil ta sjansen på å dra opp den eksisterende gulvføleren for å erstatte den, noen ganger er det vanskelig nok med åpen vegg. Ser selv etter termostat til å bruke på varmekablene her og kravet er at den skal kunne bruke eksisterende sensor Som elektriker legger jeg alltid sensoren i røret samtidig som jeg legger røret ned til gulvet for å være sikker på at det går, spesielt hvis det er lavtbyggende gulv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.