Marhil Skrevet 9. februar 2021 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har en vibrasjonssensor på bøtta med tørrfôr. Når vibrasjonen er over en viss styrke så oppdaterer jeg en "bøtta er åpen" binærsensor. Så bruker jeg igjen denne sensoren sin last_changed for å vise følgende i GUI: Men nå skulle jeg gjerne gjort det mulig å spørre Google om hunden har fått mat, eller hvor lenge siden den fikk mat sist. Noen som vet om dette kan løses uten en hel helgs innsats i Home Assistant? Siter
Preference Skrevet 15. februar 2021 Skrevet 15. februar 2021 Lag en rutine i Google Home som trigger en automasjon i Home Assistant som bruker enten TTS eller Google Assistant Relay til å lese ut tiden på din/dine Google Home høytalere? Siter
Marhil Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Skrevet 15. februar 2021 (endret) Takker, skal teste dette . Jeg synes det var merkelig vanskelig å google seg fram til dette selv. Har liten erfaring med Google Home annet enn å bruke den for automatisk TTS når noe skjer/caste lyd til dem. Visste ikke at jeg kunne definere egene rutiner i selve Google Home-appen. Det hadde vært veldig behaglig å spørre Google Home om verdier på sensorer generelt, i stedenfor å måtte "hardkode" en rutine i hvert tilfelle. Fant ut at termostater faktisk kan svare på temperatur ved litt babling. Skulle gått an for alle sensorer... Endret 15. februar 2021 av Marhil Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.