stich_it Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 (endret) Megaoctane skrev (8 minutter siden): *snip* Hadde det vært meg, hadde jeg sjekket at alt var oppdatert, forsøkt å slå av andre enheter som gir ut trådløssignaler i nærheten (har naboen fått noe nytt utstyr som kan støye?) og om ingenting virker, reklamert på produktet. Megaoctane skrev (33 minutter siden): *snip* Hva er endret/oppdatert siden sist det virket? Jeg fikk ikke pushvarsler som jeg ønsket når jeg installerte låsen, tok kontakt med Yale via mail, etter mange mail og mye testing så fant de ut av det og oppdaterte de appen. Jeg installerte appen til Yale på flere forskjellige Android og Apple enheter, Yale fikk bruker på min lås samt at de på Yale ga meg tilgang til en lås hos dem som de styrte. Det var sikkert en måned med testing før det var løst. Endret 5. januar 2022 av stich_it Siter
stich_it Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Kontaktskjema på nettsiden. Jeg sendte de spørsmål der i går og fikk svar idag, så det kan gå fort. Siter
ReidarRoen Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Fungerer problemfritt her. Status og aktiviteter oppdateres med en gang i appen (og videre til Homey). L3 og Connect plassert ca. 2m fra hverandre med vegg i mellom. Installert juni i fjor og fungert problemfritt så langt. 1 Siter
aleks Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Jeg tror rett og slett enten yale eller connect har et problem med signalstyrken. Det er for mange som har problemer med oppdateringer, disconnects og slike problemer. Det som er irriterende er de bare kunne latt oss bruke zigbee eller zwave slik som i resten av verden og problemet hadde vært løst Siter
JørgenGamre Skrevet 29. januar 2022 Skrevet 29. januar 2022 Hei! Har nettopp satt opp en yale doorman l3, men får ikke koblet den til yale access appen. Når jeg skal bekrefte bluetooth på keypaden lyser bare alle knappene og den registrerer ikke at jeg trykker på "lås opp" knappen.. noen ideer? Har kjørt en factoryreset uten at det hjalp.. Mobilen vil heller ikke finne den.. så mistenker at den ikke har skrudd på bluetooth.. Siter
Trollmor Skrevet 4. februar 2022 Skrevet 4. februar 2022 Dere virker så flinke, kanskje noen har noen svar til meg. Fikk installert l3 for en uke siden av låsesmed. Tok ett døgn, så ville ikke døren låse seg. Bolted jam sier dama i l3 gjentatte ganger. Låsesmed kom tilbake idag - byttet låsekasse, da han mente den var defekt. Nå har det gått noen timer, og ståa er den samme. Døra vil nå bare låses 20% av forsøkene. Den kan stå i samme posisjon og ikke låses 10 ganger, for så å plutselig gå. Det er helt umulig å låse fra utsiden - med andre ord må vi bli hjemme 🙈 Hjelp, tips, råd? Låsesmed tar 1700 kroner gangen, så det er jo veldig kjedelige penger i lengden. Siter
Megaoctane Skrevet 5. februar 2022 Skrevet 5. februar 2022 Ikke sikker på hva svaret kan være. her er noen med lignende problem i Sverige: Byggahus.se kanskje sluttstykke er feil? Siter
Megaoctane Skrevet 13. februar 2022 Skrevet 13. februar 2022 Er det flere som har en dør som lager en sånn mekanisk skurrende lyd når den åpner låsen? FullSizeRender.MOV Siter
sintjern Skrevet 16. februar 2022 Skrevet 16. februar 2022 Hei! Er det flere enn meg som har hatt problemer med å aktivere Bluetooth på låsen? Jeg åpner menyen, trykker 0, og får beskjed om å aktivere Bluetooth på telefonen og bekrefte med låsopp-knappen, men når jeg prøver å bekrefte skjer det ingen verdens ting. Alle tastene bare fortsetter å lyse konstant, og det skjer ikke noe mer uansett hva jeg trykker på etter dette - før jeg eventuelt lukker døren eller vrir på vrideren på innsiden. Ingen forskjell etter at jeg prøvde å resette til fabrikksinnstillinger, og alle andre menyvalg jeg har prøvd så langt fungerer fint. Har sendt inn en ticket til Yale, men mistenker vel egentlig at det er noe feil med den og at jeg bare bør dra og bytte den inn i en ny..? Siter
sintjern Skrevet 17. februar 2022 Skrevet 17. februar 2022 sintjern skrev (21 timer siden): Hei! Er det flere enn meg som har hatt problemer med å aktivere Bluetooth på låsen? Jeg åpner menyen, trykker 0, og får beskjed om å aktivere Bluetooth på telefonen og bekrefte med låsopp-knappen, men når jeg prøver å bekrefte skjer det ingen verdens ting. Alle tastene bare fortsetter å lyse konstant, og det skjer ikke noe mer uansett hva jeg trykker på etter dette - før jeg eventuelt lukker døren eller vrir på vrideren på innsiden. Ingen forskjell etter at jeg prøvde å resette til fabrikksinnstillinger, og alle andre menyvalg jeg har prøvd så langt fungerer fint. Har sendt inn en ticket til Yale, men mistenker vel egentlig at det er noe feil med den og at jeg bare bør dra og bytte den inn i en ny..? Var feil på den første låsen, så etter et kjapt bytte på Power er det oppe og går nå👍 Fikk rask og god support hos Yale i forhold til det andre beskriver her. Siter
zawyer Skrevet 10. mars 2022 Skrevet 10. mars 2022 Hei, doorman L3 har funket helt fint her, frem til i går. Hatt den i en måned ca. Da begynte meldinger om «låsing mislyktes». Prøvde med åpen dør også, for å se om det var relatert til sluttstykke. Fikk også da samme beskjed. Prøvde å trykke inn restart knappen mellom batteripolene på utedelen som anbefalt, og nå er låsen helt død. Ingen lyd, ingen lys, ingenting. Nå står jeg her med ulåst dør da siden man ikke kan låse døra mekanisk heller… forslag? Har også skrevet til Yale support, men tar jo sikkert en god stund før man får respons.. Siter
Stigs Skrevet 30. mars 2022 Skrevet 30. mars 2022 ReidarRoen skrev (På 5.1.2022 den 17.00): Fungerer problemfritt her. Status og aktiviteter oppdateres med en gang i appen (og videre til Homey). L3 og Connect plassert ca. 2m fra hverandre med vegg i mellom. Installert juni i fjor og fungert problemfritt så langt. Hvilken app i Homey har du lagt til for å integrere Yale Connect til Homey? Siter
ReidarRoen Skrevet 31. mars 2022 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Stigs skrev (På 30.3.2022 den 12.49): Hvilken app i Homey har du lagt til for å integrere Yale Connect til Homey? Går via SmartThings i skya (app på iPhone/iPad - trenger ingen hub) og Homey appen SmartThings Hub (Homey Community Store). Du finner mer om dette på https://community.homey.app/t/yale-doorman-l3-and-homey-support/49505 Endret 31. mars 2022 av ReidarRoen 1 Siter
Stigs Skrevet 3. april 2022 Skrevet 3. april 2022 ReidarRoen skrev (På 31.3.2022 den 14.18): Går via SmartThings i skya (app på iPhone/iPad - trenger ingen hub) og Homey appen SmartThings Hub (Homey Community Store). Du finner mer om dette på https://community.homey.app/t/yale-doorman-l3-and-homey-support/49505 Takker 🙂 Siter
ReidarRoen Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Stigs skrev (På 3.4.2022 den 22.57): Takker 🙂 Da kom det en ny Homey app fra Assa Abloy, og du kan skippe SmartThings, sjekk og installer fra https://homey.app/no-no/app/com.yalehome/Yale-Access/ Siter
mroek Skrevet 12. april 2022 Skrevet 12. april 2022 Vurderer en L3 (Obs Bygg har "tilbud" på den nå til 4490,-) , men det virker som det er gode muligheter for at det kan bli tull med den. Så ser jeg av et tidligere innlegg at mulighetene for å tildele rettigheter til andre brukere er helt idiotisk lagt opp. Hvor forbannet vanskelig kan det være at den som eier/administrerer låsen kan tildele akkurat de rettighetene man ønsker til andre brukere? Disse predefinerte nivåene er jo altfor grove. Jeg ønsker ikke at andre enn meg selv skal kunne administrere låsinstillingene, men jeg vil jo at f.eks kona skal kunne ha auto-opplåsing. Det kan man kun ha som "Eier", men da får man også absolutt alle andre rettigheter. Ingen granularitet whatsoever. Dette har ikke noe med at jeg ikke stoler på kona (eller sønnen for den del), men jeg vil rett og slett ikke at hun skal ha mulighet til å kunne gjøre innstillinger ved en feil. Siter
mroek Skrevet 17. april 2022 Skrevet 17. april 2022 Jeg endte med å kjøpe en L3, til tross for litt skepsis. Vurderte også Easyaccess, siden den kan operere helt lokalt med Zigbee (mot Homey i mitt tilfelle), men designmessig falt ikke Easyaccess så veldig i smak da jeg så på den live. Monterte L3 i dag, og tok meg god tid med installasjonen. Innfresingen i kanten på døren min var litt for dyp (gammel dør), så jeg måtte legge skiver bak låskassen for å få den til å flukte med kanten på døren. Måtte også legge på 3 mm shims bak sluttstykket for å få akseptabel avstand til døren (litt stor glipe mellom dør og karm i utgangspunktet). Laget også mine egne 3D-printede dekkplater for å skjule merker etter den gamle låsen. Kunne kjøpt stålplatene som Yale selger, men de er en hel del bredere enn jeg trengte, så da laget jeg selv. Installasjonen gikk ellers greit, og fikk koblet opp appen og Connect bridge uten mye plunder. Oppdatering av låsens firmware var litt flaky, men det gikk gjennom til slutt. Tilkobling til Homey med den nye appen gikk veldig greit, men inntil videre har jeg kun laget en flow som holder døren automatisk låst om natten. Jeg er fremdeles forundret over de elendige programmererne som ikke tillater flere tilgangsnivåer enn "Owner" eller "Guest" i appen. Fullstendig håpløst, men jeg vurderer å lage automatisk opplåsing via Homey i stedet (samt "Smart Presence"-appen, siden andre husstandsmedlemmer ikke har Homey-appen installert (også Homey har dårlig granulering på tilgangsnivåer, forresten)). Jeg har også funnet en annen irriterende feil ved L3, og det er at hvis døren ikke er helt lukket, slik at låsing feiler, så varsles man ikke i appen om dette, og status står som "Closed/Locked", til tross for at det ikke stemmer. Låsen varsler forsåvidt om det når selve forsøket på låsing skjer (talebeskjed), men altså ikke i appen. Jeg har dørpumpe, og det hender at den ikke klarer å lukke døren helt 100% (varierer litt med klimatiske forhold), og jeg hadde håpet at jeg kunne få varsel hvis låsing feiler av den grunn, men slik er det altså ikke. 1 Siter
mroek Skrevet 18. april 2022 Skrevet 18. april 2022 I dag skjedde det noe rart med låsen. Jeg var nede ved døren kl 08:30 for å slippe ut katten, og da låste jeg opp manuelt, åpnet døra, lukket den igjen og låste. I loggen i Yale Access appen så vises disse 4 hendelsene (låse opp, åpne, lukke, låse). Så skulle kona gå ut kl 10:16. Hun visste jo at døren skulle være låst, så hun vred på knappen for å låse opp, men det kom ingen lyd eller lys, og da hun tok i håndtaket så fikk hun åpnet døren normalt. WTF. Døren var jo egentlig låst, og siste aktivitet før hun åpnet døren var at den ble låst knappe to timer tidligere: Dette skal jo åpenbart ikke gå an, og jeg blir litt skeptisk når dette skjer. Noen som har opplevd lignende? Siter
Harley Skrevet 27. mai 2022 Skrevet 27. mai 2022 Er stort sett fornøyd med L3 etter at den har vært i drift en måneds tid, men opplever ofte at autoopplåsing ikke fungerer spesielt bra selv med iPhone og AppleWatch tett på låsen. Kom nettopp en oppdatering av programvare til låsen, men det hjalp ikke noe på nevnte problem. Antar at det er flere som har tilsvarende problem. Kanskje noen til og med har funnet en løsning? Siter
Marcus Skrevet 2. juni 2022 Skrevet 2. juni 2022 (endret) Jeg har en Doorman v2n med verisuremodul i dag, og er godt fornøyd med hvordan låsen og appen fungerer. Jeg har ikke integrert det med home assistant eller annet. Forstår jeg Yale Doorman L3 korrekt i at den kan fint styres fra app via pakken man kjøper, og at den kan opereres/avleses via home assistent samtidig? At både app og HA gir oversikt over av hvem og når det låses opp, når døren låses osv? At administrering av koder og brikker da gjøres via appen? Jeg skal flytte og er usikker på.om jeg skal gå for v2n eller L3. Vil opp med HA i ny bolig Endret 2. juni 2022 av Marcus Siter
feddiriko Skrevet 2. juni 2022 Skrevet 2. juni 2022 Du kan fint bruke L3 i HA, jeg gjør det selv. Kan bruke både Yale-appen og HA, og du ser hvem som åpner døra i HA. Du kan ikke se status på ringeklokka eller legge til nye personer/ koder i HA ( Kanskje senere ), hørte rykter om at det blir støtte av bluetooth i HA og at du kan koble L3 direkte til HA med bluetooth og slippe å gå gjennom wifi-pluggen og internett. Jeg kjøpte billigste versjon av L3 og "alt" nødvendig fulgte med. Siter
Espen123 Skrevet 27. juli 2022 Skrevet 27. juli 2022 Vi kjøpte Yale doorman l3 for under to uker siden, og i dag for andre gang så har håndtaket på innsiden av døren knekt inni dørlåsen, så vi i effekt er låst inne i huset, noen flere som har opplevd lignende? Ingen av oss er nevneverdige sterke og det må da kunne gå an å ta normalt i dørhåndtaket uten at det skal knekke innvendig? Siter
Byelektrikeren Skrevet 27. juli 2022 Skrevet 27. juli 2022 Espen123 skrev (50 minutter siden): "så har håndtaket på innsiden av døren knekt inni dørlåsen, så vi i effekt er låst inne i huset, noen flere som har opplevd lignende?" Jeg har opplevd at vridepinnen har vært for kort, slik at deler inne i låsen har blitt defekt, er det slik hos deg også? Byttet til lenger vridepinne (de i settet var for korte) og alt har virket etterpå. Siter
Sparky007 Skrevet 27. juli 2022 Skrevet 27. juli 2022 Har akkurat montert en l3 og fungerer såvidt greit med app og alt, men når jeg skal åpne og låse døra med selve vrideren så tar det flere sekunder før låsen reagerer. Noen som har vært borti dette og har en fiks? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.