ZoRaC Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Siden det virker som det er her inne ekspertene er, er det noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få Designer til å fungere? Alle devicer har en tom "command"-dropdown: Og hver gang jeg starter Designer får jeg denne feilmeldingen (testet på 2 PCer med forskjellig OS, får det på begge): Jeg la ut spørsmålet på HS-forumet, men fikk bare svar fra en person og han virker ikke som han aner hva han snakker om... http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1277164 Siter
Moskus Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Pete er en veldig hyggelig mann som stort sett vet nøyaktig hva han snakker om, selv om han fort kan bruke en del av en post til å fortelle det han har lyst til å fortelle... Hvilken versjon av HStouch-plugin'en og Designer kjører du? Siter
ZoRaC Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 21 minutter siden, Moskus skrev: Pete er en veldig hyggelig mann som stort sett vet nøyaktig hva han snakker om, selv om han fort kan bruke en del av en post til å fortelle det han har lyst til å fortelle... Ja, med 12.000 posts så må han jo ha vært med en stund og vite litt, men han hang seg veldig opp i at jeg kjørte serveren i et annet nett enn pcen min og det skal jo ikke ha noe å si. Jeg kan jo sitte i Kina og bruke Designer (så lenge port 10200 er åpnet). I tillegg virket jo akkurat samme oppsett mot forrige server... 24 minutter siden, Moskus skrev: Hvilken versjon av HStouch-plugin'en og Designer kjører du? 3.0.0.49 og 3.0.0.103. Kjørte 3.0.0.30 og 3.0.0.87 (eller noe sånt) opprinnelig. Prøvde oppgradere til siste beta, uten at det hjalp. Siter
Moskus Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 ... hva er hva? 3.0.0.103 er plugin, og .49 er designer? Jeg har ikke oppdatert selv etter .33... Siter
ZoRaC Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 27 minutter siden, Moskus skrev: ... hva er hva? 3.0.0.103 er plugin, og .49 er designer? Jeg har ikke oppdatert selv etter .33... Stemmer. På http://www.homeseer.com/current-downloads.html lenkes det til 3.0.0.30 av Designer, men på forumet er 3.0.0.49 siste versjon (står ikke noe om at det er beta): http://board.homeseer.com/showthread.php?t=180150 Siter
ZoRaC Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Skrevet 7. desember 2016 Hvilke supportkanaler har man egentlig for HomeSeer? Jeg har lagt ut på forumet og meldt det inn via Bugzilla, men det er jo ingen respons å få fra HS. Så her sitter jeg med dyr programvare som er totalt ubrukelig og ingen steder å henvende meg for hjelp (tilsynelatende)... Siter
Moskus Skrevet 7. desember 2016 Skrevet 7. desember 2016 Send dem et vennlig hint på sales (på) homeseer.com Siter
Actibus Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 (endret) Jeg får akkurat samme feilmelding her, sitter på samme nett som serveren.. Men det virker fint hvis jeg kjører designeren på maskinen som hoster den virtuelle maskinen som HS3 kjører på.. Mulig det kan være nettverksrelatert likevel? Endret 11. desember 2016 av Actibus Siter
Actibus Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Og der fant jeg en slags løsning, eller iallefall hva som forårsaket feilen.. Hvis du velger English(United States) som Format i kontrollpanel og date & time formats så virker det fint. Har opplevd at det har skapt problemer på serveren tidligere, noen plugins sliter med å skjønne at vi bruker komma der amerikanere bruker punktum.. Siter
ZoRaC Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Skrevet 11. desember 2016 4 minutter siden, Actibus skrev: Og der fant jeg en slags løsning, eller iallefall hva som forårsaket feilen.. Hvis du velger English(United States) som Format i kontrollpanel og date & time formats så virker det fint. Har opplevd at det har skapt problemer på serveren tidligere, noen plugins sliter med å skjønne at vi bruker komma der amerikanere bruker punktum.. Takk for tipset, må testes ut! Er dette på server eller klient? Siter
Actibus Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Jeg har allerede endret det på serveren tidligere, da flere plugins hadde problemer med punktum vs komma. Men denne endringen er på klienten som kjører desgineren ja. Siter
ZoRaC Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Skrevet 11. desember 2016 Jaggu! ??? Jeg SA jo at det var på dette forumet ekspertisen satt! Det virker som det må være "mismatch" mellom server og klient om skaper problemer, for jeg installerte HS3 på samme PC som Designer og overførte backup fra HS3, da virket det (da var server og klient samme maskin og hadde norsk oppsett). Siter
ZoRaC Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 Bugrapport innsendt. Gå gjerne inn og "stem" på den: http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=3411 Siter
Moskus Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Pokker heller, altså! Akkurat dette med datoer har HST rotet det veldig til for seg i HS3. Trodde de hadde fikset de fleste bugs om det nå, men så introduserer de nye... akkurat som om de glemmer sine egne dato-funksjoner/formateringer... Siter
Actibus Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 You are not authorized to access bug #3411. Siter
ZoRaC Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 6 minutter siden, Actibus skrev: Og da er du innlogget i BigZilla? Siter
ZoRaC Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 Hmm... bare "HS3 Reporters" har tilgang og ser ikke ut til at jeg kan endre det. Betyr det at bare andre som har meldt inn en bug får tilgang til den?? Siter
Moskus Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Det er mulig en av HST må erkjenne bug'en før den blir "offentlig"... Siter
ZoRaC Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: Det er mulig en av HST må erkjenne bug'en før den blir "offentlig"... Det er også litt merkelig, for bugs får status "confirmed" med en gang de meldes og jeg kan selv endre status også... Siter
Moskus Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Ja, men når HST har sett på den så får den en ny status. Siter
ZoRaC Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 Når jeg går på "browse", så ser jeg at mine bugs har hengelås foran seg, så det er sikkert noe der - at HS må "godkjenne" bug'en først. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.