Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det virker som det er her inne ekspertene er, er det noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få Designer til å fungere?

Alle devicer har en tom "command"-dropdown:

hstouch-designer.png

 

Og hver gang jeg starter Designer får jeg denne feilmeldingen (testet på 2 PCer med forskjellig OS, får det på begge):

hstouch-designer 2.png

 

Jeg la ut spørsmålet på HS-forumet, men fikk bare svar fra en person og han virker ikke som han aner hva han snakker om... :(

http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1277164

Skrevet

Pete er en veldig hyggelig mann som stort sett vet nøyaktig hva han snakker om, selv om han fort kan bruke en del av en post til å fortelle det han har lyst til å fortelle... ;) 

 

Hvilken versjon av HStouch-plugin'en og Designer kjører du?

Skrevet
21 minutter siden, Moskus skrev:

Pete er en veldig hyggelig mann som stort sett vet nøyaktig hva han snakker om, selv om han fort kan bruke en del av en post til å fortelle det han har lyst til å fortelle... ;) 

 

Ja, med 12.000 posts så må han jo ha vært med en stund og vite litt, men han hang seg veldig opp i at jeg kjørte serveren i et annet nett enn pcen min og det skal jo ikke ha noe å si. Jeg kan jo sitte i Kina og bruke Designer (så lenge port 10200 er åpnet). I tillegg virket

jo akkurat samme oppsett mot forrige server...

 

24 minutter siden, Moskus skrev:

Hvilken versjon av HStouch-plugin'en og Designer kjører du?

 

3.0.0.49 og 3.0.0.103. 

Kjørte 3.0.0.30 og 3.0.0.87 (eller noe sånt) opprinnelig. Prøvde oppgradere til siste beta, uten at det hjalp. 

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvilke supportkanaler har man egentlig for HomeSeer?

Jeg har lagt ut på forumet og meldt det inn via Bugzilla, men det er jo ingen respons å få fra HS.

 

Så her sitter jeg med dyr programvare som er totalt ubrukelig og ingen steder å henvende meg for hjelp (tilsynelatende)... :( 

Skrevet (endret)

Jeg får akkurat samme feilmelding her, sitter på samme nett som serveren..

Men det virker fint hvis jeg kjører designeren på maskinen som hoster den virtuelle maskinen som HS3 kjører på..

Mulig det kan være nettverksrelatert likevel?

Endret av Actibus
Skrevet

Og der fant jeg en slags løsning, eller iallefall hva som forårsaket feilen..

 

Hvis du velger English(United States) som Format i kontrollpanel og date & time formats så virker det fint.

Har opplevd at det har skapt problemer på serveren tidligere, noen plugins sliter med å skjønne at vi bruker komma der amerikanere bruker punktum..

 

1.PNG

2.PNG

Skrevet
4 minutter siden, Actibus skrev:

Og der fant jeg en slags løsning, eller iallefall hva som forårsaket feilen..

 

Hvis du velger English(United States) som Format i kontrollpanel og date & time formats så virker det fint.

Har opplevd at det har skapt problemer på serveren tidligere, noen plugins sliter med å skjønne at vi bruker komma der amerikanere bruker punktum..

 

1.PNG

2.PNG

Takk for tipset, må testes ut! :)

Er dette på server eller klient?

Skrevet

Jeg har allerede endret det på serveren tidligere, da flere plugins hadde problemer med punktum vs komma.

 

Men denne endringen er på klienten som kjører desgineren ja.

Skrevet

Jaggu! :D???

hstouch-designer fixed.png

 

Jeg SA jo at det var på dette forumet ekspertisen satt! ;) 

 

Det virker som det må være "mismatch" mellom server og klient om skaper problemer, for jeg installerte HS3 på samme PC som Designer og overførte backup fra HS3, da virket det (da var server og klient samme maskin og hadde norsk oppsett).

Skrevet

Pokker heller, altså! Akkurat dette med datoer har HST rotet det veldig til for seg i HS3. Trodde de hadde fikset de fleste bugs om det nå, men så introduserer de nye... akkurat som om de glemmer sine egne dato-funksjoner/formateringer...

Skrevet

Hmm... bare "HS3 Reporters" har tilgang og ser ikke ut til at jeg kan endre det. Betyr det at bare andre som har meldt inn en bug får tilgang til den??

IMG_4624.PNG

Skrevet
Et øyeblikk siden, Moskus skrev:

Det er mulig en av HST må erkjenne bug'en før den blir "offentlig"...

Det er også litt merkelig, for bugs får status "confirmed" med en gang de meldes og jeg kan selv endre status også...

Skrevet

Når jeg går på "browse", så ser jeg at mine bugs har hengelås foran seg, så det er sikkert noe der - at HS må "godkjenne" bug'en først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.