tonheim Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Hei Mente jeg leste en plass at man ikke måtte bruke norske bokstaver ÆØÅ i HS3. Hadde vel noe med tale å gjøre. Tenkte jeg kunne innføre den regelen fra begynnelsen av. Men ser nå at Verisure Pluginen som @lilfire har laget legger inn under Room f.eks. KJØKKEN (med store bokstaver). Mitt spørsmål er da om dette må forandres på lokalt eller på min side hos Verisure. Og blir dette synkronisert, eller blir devicene bare lagt til første gang man kjører plugin? Siter
psv021 Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Jeg bruker ÆØÅ i både eventer og devicer, ikke hatt noen problemer med det foreløpig, så vidt jeg vet... Siter
tonheim Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 3 timer siden, psv021 skrev: Jeg bruker ÆØÅ i både eventer og devicer, ikke hatt noen problemer med det foreløpig, så vidt jeg vet... Men bruker du voice commands? Siter
Moskus Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Jeg unngår øæå i HomeSeer hvis jeg vet at dette skal jeg kanskje styre med stemmen en gang. Siter
Lazarus Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 4 timer siden, Moskus skrev: Jeg unngår øæå i HomeSeer hvis jeg vet at dette skal jeg kanskje styre med stemmen en gang. Jeg bruker ÆØÅ i noen tilfeller, spesielt ved stemmekontroll... Norsk stemmerkontroll da. Det fungerer ikke med Engelsk stemmekontroll, så der får man jo problemer da. PS. bruker OpenHAB så ikke direkte relatert til spørsmålet.. Siter
lilfire Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Den 29.11.2016 klokken 19.04, tonheim skrev: Hei Mente jeg leste en plass at man ikke måtte bruke norske bokstaver ÆØÅ i HS3. Hadde vel noe med tale å gjøre. Tenkte jeg kunne innføre den regelen fra begynnelsen av. Men ser nå at Verisure Pluginen som @lilfire har laget legger inn under Room f.eks. KJØKKEN (med store bokstaver). Mitt spørsmål er da om dette må forandres på lokalt eller på min side hos Verisure. Og blir dette synkronisert, eller blir devicene bare lagt til første gang man kjører plugin? Room settes basser på hva du har satt dette som i Verisure. Endrer du dette på enheten i Verisure reflekteres dette i HS. Siter
tonheim Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Skrevet 4. desember 2016 Den 2.12.2016 klokken 20.01, Lazarus skrev: Jeg bruker ÆØÅ i noen tilfeller, spesielt ved stemmekontroll... Norsk stemmerkontroll da. Det fungerer ikke med Engelsk stemmekontroll, så der får man jo problemer da. PS. bruker OpenHAB så ikke direkte relatert til spørsmålet.. Norsk stemmekontroll?? Fortell!! til HS3?? Siter
Moskus Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 18 timer siden, tonheim skrev: Norsk stemmekontroll?? Fortell!! til HS3?? Som han skriver bruker Lazarus OpenHAB, så det er ikke relevant. Siter
Lazarus Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, Moskus skrev: Som han skriver bruker Lazarus OpenHAB, så det er ikke relevant. MEN, her er en guide i tilfelle. :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.