Gullars Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Elektroimportøren har Develco sine røykvarslere til 349,- på kampanje nå (https://www.elektroimportoren.no/develco-roeykvarsler/4514708/Product.html). Jeg tenker å kjøpe inn noen til hytta. Ifølge Elektroimportøren fungerer de uten nettverkstilkobling, men trenger en hub for å kunne seriekobles. Det eneste kompatible alternativet jeg finner av huber er Homey, men synes den er litt dyr for hytta. Er det noen som vet om rimeligere alternativer som er kompatible med disse røykvarslerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Hva skjer da når huben ikke har strøm og røykvarsler på loft alarmerer, vil ikke alle andre seriekoblede røykvarslere alarmere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
quackyo Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg har bare testa kjapt, men fikk koblet opp en her mot Home Assistant, så det burde vel funke med en liten raspberry og en billig zigbee usb-stick? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoj Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Disse funker helt topp mot homeassistant med zigbee2mqtt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panylund Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 Men de kan ikke seriekobles kan de? kjøpte to for å teste men finner ingen mulighet til å koble de sammen (homeseer med conbee deconz jeg bruker). bare mot en hub som så kan trigge de andre vel i teorien. har ikke satt det helt opp ennå for var mest uavhengig seriekobling jeg var ute etter siden hub styrt har litt problemer om det brenner og strømmen er borte😕 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gert Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Jeg har to av disse, i en leilighet der seriekobling er uvesentlig. I forbindelse med flytting til rekkehus har jeg tenkt å undersøke om man kan få seriekoblet de, ved å bruke binding av endpoints til en gruppe. (Slik Ikea-brytere koblet til en hub kan kontrollere pærer direkte, noe som deretter fungerer også om huben er nede.) Men HA-ting havner et stykke ned på listen, så jeg har ikke tuklet noe med det enda. Endret 16. august 2021 av gert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.