Gullars Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Ble hytteeier for noen måneder siden, og er de første månedene blitt møtt av noen skumle strøm- og nettleieregninger. Hytta er forholdsvis moderne fra 2005, på ca. 150 m2 fordelt på første etasje med åpning til 2. etasje. og med varmekabler i gulvene i første etasje. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noen grep for å kutte litt ned på forbruket, og har i første omgang gått til innkjøp av Homey Pro, Heatit Z-TRM3 termostater og Netatmo værstasjon. Planen er å få satt opp regler slik at varmen justeres ut fra værforholdene. Er det andre åpenbare grep jeg burde/kan ta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 .... skru ned varmen når du ikke er der? Justere den opp litt før du skal reise opp? Greit å kunne justere ut fra værforholdene, for all del, men hva ser du for deg her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg tenker som [mention=2]Moskus[/mention] sier. Frostsikring når du ikke er der, og justere opp temperaturen en tid før dere kommer til hytten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg ser en dramatisk endring på strømregningen når jeg skrue ned alle gulvene til 8 grader når jeg er bortreist for flere dager. Her er ca en uke borte og en uke hjemme: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.