Hanevold Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Klarer ikke å finne noe godt svar på dette så jeg lager en tråd. Vi bygger nytt hus som straks er klar for innflytting. Smarthus består av kablet EL-anlegg med Z-wave produkter: Lys: Q-light Zerodim og Puck Termostat og styring av vbv: Heatit TRM3 og Z-water Røykvarslere: Heatit Z-smoke Sensor: Aeotec Multisensor Scenebrytere: Heatit Push 4 Dørlåser: IDLock 150 Strømabonnement er gjennom Tibber, samt 2 stk Easee elbil ladere, og planen er i utgangspunktet å styre oppsettet med Athom Homey mtp brukergrensesnitt. Huset vil ha to terrasser hvor det er planlagt å montere varmelamper. Elektriker har lagt opp egne kurser til dette og jeg ønsker gjerne å kunne tidsstyre varmelampene. Eksempelvis at man trykker på en impulsbryter for å skru på lampen i f.eks. 3 timer, før man eventuelt må trykke på bryteren igjen for å forlenge ytterligere 3 timer. Med tanke på hvor mye strøm en terrassevarmer potensielt trekker, så ønsker jeg i utgangspunktet en DIN-montert Z-wave enhet som kan plasseres i sikringsskapet, men jeg sliter med å finne hvilket produkt som kan egne seg til dette. Noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 21 timer siden, Hanevold skrev: Med tanke på hvor mye strøm en terrassevarmer potensielt trekker, så ønsker jeg i utgangspunktet en DIN-montert Z-wave enhet som kan plasseres i sikringsskapet, men jeg sliter med å finne hvilket produkt som kan egne seg til dette. Jeg har hørt rykter om en 16A mikromodul, men ikke til DIN-montering. Muligens utenom HeatIt Z-DIN, men da får du 6x16A utganger. Alternativt kan man bruke Aeotec Heavy Duty eller HeatIt Z-Relay under sikringsskapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanevold Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 10 hours ago, Moskus said: Jeg har hørt rykter om en 16A mikromodul, men ikke til DIN-montering. Muligens utenom HeatIt Z-DIN, men da får du 6x16A utganger. Alternativt kan man bruke Aeotec Heavy Duty eller HeatIt Z-Relay under sikringsskapet. Takk for gode forslag! Kikket på Aeotec Heavy Duty, men syntes det ble litt overkill for dette formålet. Løsningene fra HeatIt virker lovende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg bruker Heavy Duty på varmtvannsberederen. Helt utmerket å ha reléer som tåler en støyt i sånne sammenhenger, men HeatIts 25A burde også være mer enn nok. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.