slippern Skrevet 17. mars 2021 Skrevet 17. mars 2021 Lager lysstyring med dimming via MQTT mot Zwave-JS. Men sliter fryktelig med noe som skal være enkelt... En av verdiene er NaN, men alt tilsier at det faktisk skal være et tall.. Har funksjonen update: flow.set("lys_brightness", (msg.payload.value)); return msg; Denne henter verdien "value" fra MQTT: Funksjon som dimmer opp lyset: var step = flow.get("Step"); var brightness = flow.get("lys_brightness"); if(brightness > 1){ brightness = brightness + step; flow.set("lys_brightness", brightness); } if(brightness >= 99){ brightness = 98; flow.set('press', false); flow.set("lys_brightness", brightness); } msg.payload = {'value':brightness}; return msg; Men av en eller annen grunn så får jeg feil på denne, har kjørt en debug og den sier bare value: NaN... Hva er det jeg overser? Siter
slippern Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Skrevet 18. mars 2021 Fant ut av det, var step = flow.get("Step"); var udefinert, så brightness+step ble altså til feks 44undefined... 🙂 Siter
slippern Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Skrevet 21. mars 2021 Har oppdaget et nytt lite problem. Om jeg kun setter fargen på RGBW lyset til feks: { "value": { "warmWhite": 128, "red": 0, "green": 0, "blue": 0 } } Da vil lyset slå seg på som forventet, men kortet i HA vil ikke oppdatere seg fordi brightness verdien ikke blir forandret automagisk.. Som en workaround har jeg satt warmWhite verdien ned til 1, også endret brightness verdien til ønsket nivå, men siden denne ligger i en annen topic enn fargen så blir det mange MQTT topics og forholde seg til i flowen. Regner med det finnes en mer elegant måte og gjøre dette på med bare en MQTT topic? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.