Moskus Skrevet 9. mai 2021 Skrevet 9. mai 2021 7 minutter siden, aarpi3 skrev: Så bra. Hvordan gjorde en det før? Så vidt jeg vet: Akkurat som nå. "Features" er ikke bare så langt unna, men det er nøyaktig det samme slik jeg ser det. Det blir bare presentert på en annen måte. Features har enda en device reference, og man bruker de samme funksjonene for å sette/lese device value, status og string på dem. 1 Siter
aarpi3 Skrevet 9. mai 2021 Skrevet 9. mai 2021 12 minutes ago, Moskus said: Så vidt jeg vet: Akkurat som nå. 🔄 Re-formulert: Hvordan legger en til flere features/childs til en virtual device? Siter
Moskus Skrevet 9. mai 2021 Skrevet 9. mai 2021 10 minutter siden, aarpi3 skrev: Hvordan legger en til flere features/childs til en virtual device? Ah! Hvis du klarer å lese VB-kode, så kan du f.eks. se VirtualThermostat-pakken min. Nærmere bestemt her: 'Associating devices rootDevice.Relationship(hs) = HomeSeerAPI.Enums.eRelationship.Parent_Root rootDevice.AssociatedDevice_Add(hs, setpointRef) rootDevice.AssociatedDevice_Add(hs, roomTempRef) setpointDevice.Relationship(hs) = HomeSeerAPI.Enums.eRelationship.Child setpointDevice.AssociatedDevice_Add(hs, rootRef) roomTempDevice.Relationship(hs) = HomeSeerAPI.Enums.eRelationship.Child roomTempDevice.AssociatedDevice_Add(hs, rootRef) Merk at jeg setter referanser "begge veier". Parent har flere childs, men child har kun én parent. 1 Siter
Fermate Skrevet 11. mai 2021 Forfatter Skrevet 11. mai 2021 På 9.5.2021 den 15.06, aarpi3 skrev: Men hvordan lager en en virtuell device med flere features? Enable "Bulk edit" Kryss av en Feature du vil kopiere: Velg bulk Action "Copy" Rediger kopien til det du ønsker: 1 Siter
Fredrick Skrevet 18. mai 2021 Skrevet 18. mai 2021 Takk for oppdateringer, veldig nyttig informasjon Jeg har også kjøpt HS4, og går litt frem og tilbake på om jeg skulle gjort samme drittjobben som deg fordi jeg hater migrering og mistankene som følger med om at jeg "burde gjort det ordentlig".. da kunne jeg også sluppet et virrvar av secure/non-secure, og flere andre ting som jeg har lært underveis her. Med det sagt så er det jo mye styr for liten gevinst når ting i praksis fungerer i dag. Har lite ustabilitet på tross av noen noder som spammer, men i det store og det hele har jeg lite lyst til å pirke borti den bjørnen.. 1 Siter
Ruud Skrevet 19. mai 2021 Skrevet 19. mai 2021 (endret) Hei Fermate Hvordan fikk du opp denne infoensom som er i HS3 i HS4? 19.05.2021 22:27:41 Sunrise: 04:31 Sunset: 21:56 Altså i toppen på web grensesnittet! Endret 19. mai 2021 av Ruud Siter
Ruud Skrevet 19. mai 2021 Skrevet 19. mai 2021 På 6.4.2021 den 10.37, Moskus skrev: Jeg har faktisk ikke klart å bli enig med meg selv heller! Mine HS4-installasjoner er foreløpig små, og ingen HStouch der. Men jeg skal jo ha det hjemme også... Jeg har brukt dine navneregler i HS3 @Moskusog er meget fornøyd med det, har du landet på en mal for HS4? Siter
Moskus Skrevet 20. mai 2021 Skrevet 20. mai 2021 10 timer siden, Ruud skrev: Jeg har brukt dine navneregler i HS3 @Moskusog er meget fornøyd med det, har du landet på en mal for HS4? Nei, ikke enda... jobber med saken. Siter
Erling Skrevet 4. september 2021 Skrevet 4. september 2021 Herrer, nå vil også jeg oppgradere fra HS3 til 4’ern. Låner tråden og utveksler litt om mine tanker i forkant, følger opp med «mine» erfaringer for andre trege. Startet på nytt fra HS2 til 3’ern, håper å unngå det denne gangen. HS3 består av: 31 plug-ins, kan nok reduseres til 20. 1448 devices!!! 6 kamera. 476 eventer… jøss! Z-Wave + Hue er kritiske, i tillegg Sonos + Itunes Daap. Plug-ins må kjøpes og legges til på nytt tror jeg jeg har fått med meg. 🤓 Hadde egentlig planlagt en ryddesjau først, både med enheter/eventer men tviler på det blir gjort. Rfxcom er USB mens z-net er ethernet, bør være kurante. Eller? Hva var det med admin-bruker, myhomeseer og hstouch? Er det noen nylige erfaringer eller det bare tut og kjør? Takk. 1 Siter
Moskus Skrevet 5. september 2021 Skrevet 5. september 2021 On 04/09/2021 at 11:52, Erling said: Plug-ins må kjøpes og legges til på nytt tror jeg jeg har fått med meg. De må registreres på nytt, men man trenger ikke kjøpe dem en gang til. 1 Siter
Erling Skrevet 5. september 2021 Skrevet 5. september 2021 Takk, det var jo godt nytt. Setter i gang da. 🤓 Siter
Erling Skrevet 6. september 2021 Skrevet 6. september 2021 Oppgradert til Homeseer 4… Skitnervøs, den gamle kroppen har tidligere fått krasse kommentarer fra «kidsa» om å lese manualen. 😳 Fulgte oppskriften: https://docs.homeseer.com/display/HS4/Windows+and+S6 …punkt for punkt. Fant ikke users.cfg.temp fila i config, samt fikk feilmelding når jeg tok kopi av configen: sep-06 12.37.57 Warning In ZipFile, exception opening C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\BLBackup\Logs\BLBackup_Log_2021-09-06_03-00-00_full.htm : Prosessen får ikke tilgang til filen C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\BLBackup\Logs\BLBackup_Log_2021-09-06_03-00-00_full.htm fordi den brukes av en annen prosess. sep-06 12.37.50 Error In ZipFile, exception zipping files: Forårsaket unntak av typen System.OutOfMemoryException. sep-06 12.37.50 Error In ZipFile, exception zipping files: Forårsaket unntak av typen System.OutOfMemoryException. sep-06 12.37.50 Error In ZipFile, exception zipping files: Forårsaket unntak av typen System.OutOfMemoryException. sep-06 12.37.50 Warning In ZipFile, exception opening C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Data\skWare\DeviceHistory\HSPI_SKWARE_DEVICE_HISTORY.db3 : Prosessen får ikke tilgang til filen C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Data\skWare\DeviceHistory\HSPI_SKWARE_DEVICE_HISTORY.db3 fordi den brukes av en annen prosess. sep-06 12.37.46 Warning In ZipFile, exception opening C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Data\BLBackup\BLBackup.s3db : Prosessen får ikke tilgang til filen C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Data\BLBackup\BLBackup.s3db fordi den brukes av en annen prosess. Detaljer tenkte jeg, sikkert ikke viktig. Homeseer 4 startet, GUI lot seg ikke åpne. Googla og fant ut at man måtte kjøre /register.html første gang. Ja, jeg vet hva Google er, noen ganger. 😜 Deretter var det bare å lete frem lisens-kodene, dvs. be om kopi på mail. Utrolig men dette gikk jo helt greit, måtte lage ny bruker til HS-Touch klientene. Usikker på hvordan det var med lokal bruker/MY-HS-bruker osv., men… Er jo helt nytt dette, må finne ut lengde/breddegrad for sentrale deler av Norge, kun Bergen og Oslo var ikke. Husker ikke hvor jeg fant det forrige gang, bilen eller YR kanskje. Så langt fungerer det viktigste, går noen dager/uker før jeg blir komfortabel med det nye grensesnittet - evt. går tilbake til 3’ern. 🤡 3 Siter
Fermate Skrevet 7. september 2021 Forfatter Skrevet 7. september 2021 Erling skrev (19 timer siden): r jo helt nytt dette, må finne ut lengde/breddegrad for sentrale deler av Norge, kun Bergen og Oslo var ikke. Husker ikke hvor jeg fant det forrige gang, bilen eller YR kanskje. https://support.google.com/maps/answer/18539 Finn koordinatene til et sted Åpne Google Maps på datamaskinen. Høyreklikk på det aktuelle stedet eller området på kartet. Velg breddegrad og lengdegrad. Da kopieres koordinatene automatisk. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.