Laterman Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Ok, muligens like mye et rent elektrikerspørsmål som hjemmeautomasjon, men jeg prøver likevel. Trappa hjemme har 3 Flos globaller hengende, de har noen gamle Halogen 150W pærer som jeg ønsker å bytte til LED. Samtidig vil jeg bytte bryterene, og sette inn z-wave dimmer(e). Så altså: Bryter nede, 3x150W halogenpærer og dimmer oppe. Nå har 1 av pærene tatt kvelden, så da er spørsmålet, kan jeg kombinere 1 LED og 2 halogen på dagens dimmer? (Elko 315 tipper jeg) Eller kan jeg sette inn 2 Namron z-wave 400W dimmere og ha 1 LED og 2 halogen? Eller må jeg bytte alt til LED når jeg først går i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 .... bytt alt til LED når du først er i gang. Ellers kan det fort se litt rart ut ettersom fargene er ulike. Sett så inn ønskede Z-wave dimmere og brytere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 28. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2021 Ante meg det... Hadde håpet på en stegvis endring, siden pærene koster 7-800 kr/stk. Men det er vel bare å hive seg i det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 LED-pærene koster 7-800 kr pr stykk? Er det spesialpærer til akkurat den lampen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cogliostrio Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Et kjapt søk på lampegiganten viser at disse lampene kan ha feks e27/e14/g9. Dette er jo ganske vanlige sokler. Har du undersøkt hva slags sokkel din lampe har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 LED-pære E27 17W til Flos Glo-Ball og IC-serien (christiania-belysning.no) Heftig pris, ja. Jeg har tilsvarende taklampe med opal glass og en Philips Hue pære synes jeg må være enda mer passende enn de i linken. Da kan jeg justere fargetemperatur nøyaktig slik jeg vil ha det........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Jeg er faktisk enig med @stigvi om Hue-pærer i lampen, det er iallfall et mer fornuftig alternativ enn original-pærene! Men jeg hadde nok istedenfor gått for warm-to-dim-pærer og en smart dimmer istedenfor. Jeg er veldig fornøyd med den kombinasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.