Mathias Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Jeg har konvertert til Z-wave JS - ZWaveJS2MQTT og har en liten utfordring med Multisensor 6. Når jeg satte opp Multisensor 6 så kom alt inn som det skulle inn i HA. Endret deretter parameter til å sende bevegelse som binary. I ZWaveJS2MQTT ser jeg at den mottar true/false-verdier på bevegelsessensoren, men i HA vil ikke entiteten oppdatere seg og den står som deaktivert. Noen som har et triks for å hjelpe HA (Z-wave JS) til få dette til å fungere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. april 2021 Forfatter Del Skrevet 13. april 2021 Fant ut av det uten å finne ut av det... Etter flere forsøk på å sette config på noden så begynte den plutselig å oppdatere entiteten i HA. Aner ikke hva som gjorde utslaget, men det fungerer iallefall nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 24. april 2021 Del Skrevet 24. april 2021 Den oppdaterer seg hvertfall ikke når den står som deaktivert. Ligger den aktivert etter det virket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. april 2021 Forfatter Del Skrevet 27. april 2021 On 24/04/2021 at 23:00, Kim123 said: Den oppdaterer seg hvertfall ikke når den står som deaktivert. Ligger den aktivert etter det virket? Ja, plutselig så våknet entiteten. Det hjalp ikke å manuelt sette den til aktiv i HA, da ble den bare en aktiv entitet som ikke ble oppdatert. Har fortsatt ikke skjønt hva som gjorde at det ble ok, men det får bare være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.