hjemmedude Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Hei, litt i jungelen for tiden, men kikker etter 5-8 porter switch med PoE. Tror jeg har bruk for 4stk PoE porter, men om prisen er riktig kjøper jeg en større switch.. Vurderer om denne skal være managed/styrt, da man kan sette aggregat til ventilasjon, kamera og evt wifi-AP på ulike vlan om den switchen er styrt? Dersom ikke så blir alt i ett vlan som ikke er helt heldig (og noe jeg på sikt må bort i fra). Har snust litt på Unifi og liker alt bortsett fra prisen. Kjører openwrt på router i dag og fornøyd med det egentlig. Switcher jeg har funnet så langt er: Netgear gs108pe: https://www.komplett.no/product/922978/datautstyr/nettverk/switch/netgear-gs108pe-poe-switch# Tp link 8 porter: https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/kablet-nettverk/switcher/tp-link-poe-gigabitswitch-8-porter-p95389 (denne er ikke managed ser jeg nå!) Jeg føler ikke det er verdt å bruke over 1000kr på switch til loft, men hva tenker der? Endret 14. april 2021 av hjemmedude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Det spørs vel litt på hva du ønsker av funksjonalitet. Jeg personlig hadde gått for Unifi, da dette er enkelt å sette opp. Du trenger riktignok en controller i tillegg, men kan kjøres i feks docker eller på en RPI. Selv har jeg 2 stk 8 ports utgaven med 60w og bruker den til å drifte aksesspunkt og kameraer. 4 POE-porter holder akkurat for meg. Det har nylig kommet en ny utgave: https://www.dustinhome.no/product/5011195803/unifi-switch-lite-8-poe Og jeg har sett flere har lagt ut sin gamle 60w på Finn, dog alt for overprisa spør du meg. Men du kan jo følge litt med på Finn og se om du finner en til grei pris? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 17. april 2021 Forfatter Del Skrevet 17. april 2021 Gikk totalt av skaftet og kjøpte dream machine, 8p poe switch og ap pro 😊 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 18. april 2021 Forfatter Del Skrevet 18. april 2021 En superkort oppdatering; er ikke sikker på om jeg beholder unifi. Trenger virkelig ikke bruke 6-7000kr på noe jeg allerede har, sett bort i fra poe switch så klart. At det ser veldig fint og fancy ut er greit. Og det lar seg kontrollere fra en enhet direkte. Men det er buggy og uoversiktlig i mine øyne. Openwrt er gjerne ikke pent men føles kjent og tilstrekkelig - det fungerer bare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 18. april 2021 Del Skrevet 18. april 2021 Du må skaffe deg en switch med konsolltilgang 😉 Alt annet er egentlig barre fluff og tull 😉 Ja, Unifi switcher har ett fancy,glossy og tidvis buggy grensesnitt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.