Gjelsvik Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Er det mulig f.Eks via script å kjøre if/else? Ved bevegelse vil jeg at lys skal slås på til bare 40% hvis det er natt. Hvis det ikke er natt så kan det slås på til 100%. Burde være en enkel logikk som ikke skulle trenge script men... Eller må man ha to events? Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Du må lage to Eventer, begge som "Manually triggered", men med tilleggs condition 1) hvis lik natt og 2) hvis ulik natt. Og så sette Actions etter det. Så er det bare å trigge Eventene samtidig, men husk å huke av for å sjekke conditions. Siter
Gjelsvik Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Skrevet 6. desember 2016 Må bruke group conditions da? Utrådd mark for min del. Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 10 minutter siden, Gjelsvik skrev: Må bruke group conditions da? Utrådd mark for min del. Neida, går fint uten. Jeg har et automatisk lys i stua som trigges på en av flere hendelser. 1) Det blir morgen 2) Alarmen skrus av 3) Lux'en endres. Se her: Hva som skjer med lyset er avhengig av hva Lux'en er: EDIT: For lys styrt av bevegelsessensorer bruker jeg to eventer, med forskjellige conditions. Sparer et Event med det. Siter
Gjelsvik Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Skrevet 6. desember 2016 Skjønner, tror jeg. I ditt tilfelle så kjører du både lys av og lys på utifra samme trigger. (alarm slås av, det blir morgen eller bevegelse) Men er ikke disse tre triggere kun egnet for å slå lys på? Lys er vel ikke på når alarm er på, eller når det er natt osv? Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 51 minutter siden, Gjelsvik skrev: Men er ikke disse tre triggere kun egnet for å slå lys på? Lys er vel ikke på når alarm er på, eller når det er natt osv? Det er riktig, men hva så? Hvis det er sommer (og altså lyst) så vil ikke lyset bli skrudd på, fordi det er av (og skal være av). Men det spiller ingen rolle Merk at ingen av disse eventene definerer hva som skjer når alarmen går PÅ. Det tar jeg med andre Eventer. Siter
Erling Skrevet 11. juni 2018 Skrevet 11. juni 2018 ELSE... - altså! @Moskus har forklart hvorfor else ikke er fornuftig, jeg har ikke blitt helt fortrolig med det. Hører nyhetene får jeg sovner, dermed ønsker jeg et event som kjører 3 minutter over hel time. Midnatt 5 minutter over. @Erling har klødd seg i hodet men savner en god løsning. Nå har jeg en device som avgjør om eventene skal kjøres, midnatt, 01 og 02. 3 eventer. Skulle gjerne samlet dette i et event slik at det også fungerer 23 og 03. Eller når jeg ønsker det. "Top of hour 3 min." er grei, med 00:05 "fucker" det opp. PS: Endelig høst i rogaland og mørketid. Siter
Moskus Skrevet 13. juni 2018 Skrevet 13. juni 2018 På 11.06.2018 den 23.14, Erling skrev: @Moskus har forklart hvorfor else ikke er fornuftig, jeg har ikke blitt helt fortrolig med det. Det kan jeg ikke gjøre noe med. På 11.06.2018 den 23.14, Erling skrev: Hører nyhetene får jeg sovner, dermed ønsker jeg et event som kjører 3 minutter over hel time. Midnatt 5 minutter over. Til det behøver man vel ikke "Else"? På 11.06.2018 den 23.14, Erling skrev: Skulle gjerne samlet dette i et event slik at det også fungerer 23 og 03. Eller når jeg ønsker det. "Top of hour 3 min." er grei, med 00:05 "fucker" det opp. Jah... tror vi trenger mer detaljer enn dette. Siter
Erling Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 Takk for svar. Denne vil kjøre når nyhetene er slutt på P1 hvis jeg aktivisert den med Bose i navnet. Men så har P1 riks-nyheter i 5 minutter kl. 15 og ved midnatt. HVORDAN VILLE DU LØST DETTE? Tror det blir enklere og spørre på den måten. ? Er nok mest for å oppdra meg til å tenke slik Homeseer vil... Siter
Moskus Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 2 timer siden, Erling skrev: Men så har P1 riks-nyheter i 5 minutter kl. 15 og ved midnatt. HVORDAN VILLE DU LØST DETTE? Tror det blir enklere og spørre på den måten. To triggere i samme event. En kl. 15:00 (eller 15:05) En kl. 00:00 (eller kl. 00:05). Begge med condition om en eller annen device er på. Siter
ZoRaC Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 4 minutter siden, Moskus skrev: To triggere i samme event. En kl. 15:00 (eller 15:05) En kl. 00:00 (eller kl. 00:05). Begge med condition om en eller annen device er på. Men hvordan få den til å også kjøre 3 min over hel time de 22 andre timene i døgnet? Siter
xibriz Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 Nå vet jeg jo ingenting om HS, men kan du lage en virtual device som slår seg på kl. 15 og 00, og er av ellers. På bagrunn om denne er på eller av vet du om du skal trigge noe 3 minutter over eller X minutter over? Siter
Moskus Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 27 minutter siden, ZoRaC skrev: Men hvordan få den til å også kjøre 3 min over hel time de 22 andre timene i døgnet? Han har jo satt opp det? Riktignok pi()-minutter over hele time Siter
ZoRaC Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 23 minutter siden, Moskus skrev: Han har jo satt opp det? Riktignok pi()-minutter over hele time Men den vil jo også trigge kl 00:03:14 og 15:03:14? 1 Siter
Jarle F Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 (endret) Kan dette fungere kanskje? Skudd i blinde, men det skal gi en form for mening. Har ikke testet om resultatet riktig. HomeSeer logikken krever ofte noen krumspring for å komme frem til løsningen som i mitt hode er enkel. Hei til Forumet forresten... Endret 14. juni 2018 av Jarle F La inn feil bilde. 3 Siter
Moskus Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 2 timer siden, Jarle F skrev: HomeSeer logikken krever ofte noen krumspring for å komme frem til løsningen som i mitt hode er enkel. Tja... det var det jeg ville gjort, HomeSeer eller ikke. Ser mer på det som "programmering" som krever slike krumspring, ikke kun HomeSeer. 2 timer siden, Jarle F skrev: Hei til Forumet forresten... Hei selv, og velkommen! Siter
Jarle F Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 4 timer siden, Moskus skrev: ...... Ser mer på det som "programmering" som krever slike krumspring, ikke kun HomeSeer. ..... He, he,.... Ja, er vel mer riktig å se på det som "programmering". En stund siden jeg var borti IT på den måten. Siter
Erling Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 8 timer siden, Jarle F skrev: Kan dette fungere kanskje? STOR TAKK, imponerende førstepost. Tester i helga. Siter
Erling Skrevet 17. juni 2018 Skrevet 17. juni 2018 På 14.6.2018 den 15.24, Jarle F skrev: Kan dette fungere kanskje? Skudd i blinde, men det skal gi en form for mening. Har ikke testet om resultatet riktig. HomeSeer logikken krever ofte noen krumspring for å komme frem til løsningen som i mitt hode er enkel. Hei til Forumet forresten... Testet i helgen, fungerer relativt bra. * Dvs. at det tar hensyn og trigger 5 over kl. 15 og ved midnatt. Deretter 3 over frem til 15, mellom 15 og midnatt skjer det ikke noe. * Veldig sjelden jeg legger med før 23. Siter
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Skrevet 17. juni 2018 2 minutter siden, Erling skrev: Deretter 3 over frem til 15, mellom 15 og midnatt skjer det ikke noe. Bytt til «before 23:59». «before 00:00» finnes ikke. 1 Siter
Erling Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Ny if-then-else «utfordring» Hver gang døren åpnes kjøres en event som igjen kjører denne: Men hvorfor «trigger» den selv om klokken er før 20:30? Garantert veldig logisk, men... Egentlig ville jeg hatt den avgrenset til mellom 8-10 og 20:30-22:30, men la oss begynne med denne. Siter
Guahtdim Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Her har du skrevet at den skal kjøre ved manuell trigging hvis klokken er etter 20:30 og før 11:00. Ulempen at det er ikke noe klokkeslett som fungerer i mitt hode. Du sier egentlig at hvis tiden er større enn 2300 og samtidig mindre enn 1100 så skal den kjøre. Jeg er egentlig overrasket over at den kjører i det hele tatt. Nå har jeg ikke stålkontroll på HomeSeer og dens tolkning av AND og OR i if-setninger siden jeg har opplevd mye ulogisk i løpet av den stunden jeg har brukt det. Det er best å dele opp ting i mange små logiske enheter. Ulempen er at det fort blir uoversiktlig. Her ville jeg ha hatt 2 events: If manually triggered And if time is after 20:30 Then run event Android Klapping If manually triggered And if time is before 11:00 Then run event Android Klapping Begge disse blir trigget fra "hovedevent" 2 Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 45 minutter siden, Erling skrev: Men hvorfor «trigger» den selv om klokken er før 20:30? Det finnes ikke noe tidspunkt som er etter kl. 20:30 samtidig som det er før kl. 11:00. 1 1 Siter
ZoRaC Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Som de over sier... MEN, grunnen til at det kjører uansett er at du ikke har krysset av «only IF event conditions are true» i den «run another event»-actionen i eventet som kaller denne. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.