marius86 Skrevet 22. april 2021 Skrevet 22. april 2021 Hei Jeg har homeseer og hsbuddy. Jeg savner en slags watchdog i Hsbuddy for å enkelt se at den er online. Jeg tenker å verifisere at hsbuddy har kontakt med HS ved å lage en virtual device som viser klokken på HS system serveren. Hvordan kan eg lage en virtual device som viser klokken? Denne klokken kan oppdateres 1 gong pr min. En Event som leser av klokken og skriver denne til den virtuelle device? Hvordan kan eg gjøre det enkelt? Siter
Guahtdim Skrevet 23. april 2021 Skrevet 23. april 2021 (endret) Script! Du trenger bare ett script som skriver maskinens tid til en device. Dette gjøres ved en recurring event f.eks. hvert 30 sekund. Input for script er id på device Dim logName as string="TimeFill" Public Sub Main(ByVal params As Object) hs.WriteLog(logName,"Starting script") If params.Length = 0 Then hs.WriteLog(logName,"No input value found. Exiting script") Exit Sub End If Dim deviceForDateTime as Integer = params dim dateTimeNow=GetDateTimeAsIso() hs.SetDeviceString(deviceForDateTime, dateTimeNow , True) hs.WriteLog(logName,"Ending script") End Sub Private Function GetDateTimeAsIso() GetDateTimeAsIso=Cstr(Year(Now)) & "-" & StrN2(Month(Now)) & "-" & StrN2(Day(Now)) & " " & StrN2(Hour(Now)) & ":" & StrN2(Minute(Now)) & ":" & StrN2(Second(Now)) End Function Private Function StrN2(Byval n as String) If Len(Cstr(n))<2 Then StrN2="0" & n Else StrN2=n End If End Function Jeg tror dette skal fungere. Klippet og limte litt fra ett annet script hvor jeg blant annet lagrer ned tid. Endret 23. april 2021 av Guahtdim 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.