Erling Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg laget denne som en egen topic, admin kan enten flytte den til den "nye" Off-topic kategorien - hvis vi kan ha det eller til den lange tråden. TV-pirat - bli lovlig? Hvilke tjenester trenger jeg? Må ha, bør ha og kjekt å ha? Bruker mac/PC + Apple-TV. Ikke mobil - altfor lite. Netflix regner jeg med et utbredt, ellers vet jeg om HBO. Hva med norsk IP vs. USA-ip? Ser diverse serier, mest i rekkefølge men Big Bang Theory og andre prioriteres ukentlig. Takk for evt. hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 59 minutter siden, Erling skrev: Jeg laget denne som en egen topic, admin kan enten flytte den til den "nye" Off-topic kategorien - hvis vi kan ha det eller til den lange tråden. TV-pirat - bli lovlig? Hvilke tjenester trenger jeg? Må ha, bør ha og kjekt å ha? Bruker mac/PC + Apple-TV. Ikke mobil - altfor lite. Netflix regner jeg med et utbredt, ellers vet jeg om HBO. Hva med norsk IP vs. USA-ip? Ser diverse serier, mest i rekkefølge men Big Bang Theory og andre prioriteres ukentlig. Takk for evt. hjelp. For de som er fan av SKAM... nrk.no? ? TV2 sumo er jo også en tjeneste... Viaplay. Canal Digital Go.. Det er vel de norske aktørene jeg kommer på i farten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 Takk for svar @Lazarus NRK + Sumo har jeg allerede, får vel lete meg frem i jungelen på egenhånd. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Først og fremst bør du tenke godt igjennom hvilke tjenester du vil ha \ har bruk for. Skal du ha Netflix, Viaplay, HBO, TV2Sumo, Dplay osv, så blir det fort veldig dyrt Anbefaler "Plex". da kan personer dele film\serier med din bruker, som du strømmer direkte fra de andre. Litt i gråsonen, men. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 51 minutter siden, Merko skrev: Anbefaler "Plex". da kan personer dele film\serier med din bruker, som du strømmer direkte fra de andre. Litt i gråsonen, men. Sikkert fint det, med med Popcorntime har man en veldig mye større vennekrets Uansett, jeg bruker 4 tjeneser for å dekke mitt visuelle underholdningsbehov: - nrk.no - youtube.com - Netflix - Popcorntime Disse fire gir meg ihvertfall alt jeg trenger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 15 minutter siden, Evelen skrev: Sikkert fint det, med med Popcorntime har man en veldig mye større vennekrets Hehe joda, men kvaliteten er jo så som så der.. Er jo ekstremt mye søppel. (litt for mye etter min smak). med Plex har man jo ordentlig kvalitet, godt biblotek ol. Ingen buffring problemer etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 15 minutter siden, Merko skrev: Hehe joda, men kvaliteten er jo så som så der.. Er jo ekstremt mye søppel. (litt for mye etter min smak). med Plex har man jo ordentlig kvalitet, godt biblotek ol. Ingen buffring problemer etc. Er det noe skikkelig piratmarket på det, eller bare venner du faktisk legger til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 2 minutter siden, Evelen skrev: Er det noe skikkelig piratmarket på det, eller bare venner du faktisk legger til? På Plex? Nei, det er i all hovedsak et system hvor du kan ha alle filmene \ seriene dine. Du kan dele bibloteket ditt med andre Plex-brukere dersom du ønsker det. Ellers bruker jeg bare Plex appen på tlf, så Chromecast i TVen. starter filmene\seriene kjapt på den måten (er vel samme greia i popcorntime tenker jeg). Men over all er jeg veldig fornøy med plex. Setter opp feks opensubtitles inn i instillingene, så får du norsk\engelsk subs på alle seriene\filmene med en gang om du vil. Kan også bruke Sonarr, som automatisk henter ned filmer\serier når det kommer ny episode feks. (men dette er mer over i den "grå" sonen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Aha, vet plex har integrasjon mot Domoticz, så kanskje jeg skulle prøve, men egentlig så har jeg ikke det store behovet da jeg har PC koblet til TV-en, og jeg mapper bare opp serveren som en nettverksdisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Med plex er det mulig å bruke plugins som automatisk holder orden på hvilke episoder og filmer du ser. Ellers så er jo en av mange fordeler at man kan enkelt få tilgang til innholdet sitt når man er utenfor huset.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Plex er genialt, og etter min mening burde være standard i alle mer seriøse smarte hjem. Det fungerer fint til musikk, DVD-rip'er (for hvem bruker vel disk nå om dagen), bildevisning (vi tar masse bilder), etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Heiland Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Ville også nevne Kodi som finnes til de fleste enheter. Med diverse plugins så er det meste innen rekkevidde. ? F.eks Exodus plugin (Filmer/serier) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 5 minutter siden, Frode Heiland skrev: Ville også nevne Kodi som finnes til de fleste enheter. Med diverse plugins så er det meste innen rekkevidde. F.eks Exodus plugin (Filmer/serier) Kodi har også offisiell plugin til Plex, for de som har betalt for Plex subscription vell å merke. Da får du (i fare for å sitere en viss pop artist) the best of both worlds. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 18. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2016 Finnes det en oversikt som viser hvilke serier som er hos de forskjellige leverandørene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 1 time siden, Erling skrev: Finnes det en oversikt som viser hvilke serier som er hos de forskjellige leverandørene? Ja, sjekk Filmgrail. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 23 timer siden, ZoRaC skrev: Ja, sjekk Filmgrail. Takk, stor fokus på filmer. Det er primært tv-serier jeg jakter etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.