TheStigh Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Hei, Da er ID LOCK 150 med zigbee modul fra Datek integrert med Zigbee2MQTT og dermed støttet i Home Assistant. I bildet under ser dere attributes tilgjengelig, noe som nok gjør denne låsen den best integrerte i Z2M/HA. Jeg har også laget et lovelace oppsett om noen ønsker koden Vurderes en v2 når jeg får bedre tid, da vil man kunne programmere ny PIN, lese PIN og/eller slette PIN. Endret 2. mai 2021 av TheStigh 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evest Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Spennende. Sitter og vurderer lås til huset vi bygger. Har behov for to, og de må være smarte. Sliter med å ta et valg. Yale Doorman L3 kommer med Wifi Bridge inkludert, men den må stå i en stikk i nærheten, liker at ID Lock sin Z-Wave / Zigbee modul bare puttes inn i selve låsen, og "that's it" 🙂 Og så sparer man > 1000 per lås med ID Lock. Hva er erfaringen ellers med ID Lock? Mye trøbbel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 19 timer siden, evest skrev: Hva er erfaringen ellers med ID Lock? Digger våre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evest Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 25 minutter siden, Moskus skrev: Digger våre. Takk, må si at ID Lock virker mer fremtidsfokuserte og mer åpen. Da blir det ID Lock 150 + Zigbee på meg også. Eller er Z-wave integrasjonen mer modent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Det tror jeg er smak og behag. Z-wave fungerer iallfall fint for oss, glir rett inn i HomeSeer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Noen som har testet å sette pins med zigbee modulen i HA ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 14. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2021 evest skrev (På 5.5.2021 den 14.56): Spennende. Sitter og vurderer lås til huset vi bygger. Har behov for to, og de må være smarte. Sliter med å ta et valg. Yale Doorman L3 kommer med Wifi Bridge inkludert, men den må stå i en stikk i nærheten, liker at ID Lock sin Z-Wave / Zigbee modul bare puttes inn i selve låsen, og "that's it" 🙂 Og så sparer man > 1000 per lås med ID Lock. Hva er erfaringen ellers med ID Lock? Mye trøbbel? Heisann, Nei, må si den virker dønn stabil, og ble også en V2 på integrasjonen med HA. Nå støttes Service Mode og SET/GET/DEL PIN også :) geirra skrev (14 minutter siden): Noen som har testet å sette pins med zigbee modulen i HA ? Fungerer glimrende med Zigbee-versjonen :) Her er mitt oppsett i HA: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 TheStigh skrev (På 14.6.2021 den 10.14): Heisann, Nei, må si den virker dønn stabil, og ble også en V2 på integrasjonen med HA. Nå støttes Service Mode og SET/GET/DEL PIN også Fungerer glimrende med Zigbee-versjonen Her er mitt oppsett i HA: Lyst å dele litt av infoen på hvordan du satte det opp ? Er vel ikke noe kontroll panel for zigbee ennå? zwave så kan man jo bruke keymaster så har tidskontroll og alt slikt. https://github.com/FutureTense/keymaster Får du event varslinger på hvilken kode låste opp døra? Vet dette var mulig i HA med OZW men er vist brukket med zwave.js pr nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 16. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2021 Kan dele hva enn du vil , til og med kjærringa om du vil ha... Nei, er ikke noe ferdig kontrollpanel, jeg har bygget alt selv i Lovelace. Kjenner ikke keymaster, har stoppet å bruke zwave for over 1 år siden. Men siden jeg kan lage, endre og/eller slette PIN samt opprette Service PIN, så har jeg temmelig god kontroll på låsen da. Jeg får varslinger i form av at jeg sert i loggen hvem USERID som låste opp døren - det er vel i praksis hva du ønsker å vite. Jeg har bare ikke laget meg noen sensor på denne men er jo bare å hente ut av json fra Z2M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulfthomas Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Heisan. Har akkurat montert id-lock med zigbee modulen og mottar gjerne oppsettet ditt. Har kjørt id-lock v1 med zwave tidligere så trenger starthjelp på zigbee 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 5. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2021 Hei @ulfthomas er du på Telegram? Gi meg en pling på @TheStigh så hjelper jeg deg gjerne videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevin1234 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Hei TheStigh, Jeg er også interessert i å integrere IDLock bedre i homeassistant. Kan du dele din config? Mvh, Kevin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarde Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 Hei, Vi har nå fått installert ID-lock i borettslaget vårt, men vi får i tillegg Climax HPGW-G5 som den er koblet mot, og det er ganske mye smarthus i det i seg selv. Jeg tror nok jeg skal la låsen forbli på HPGWen, men noen som klarer å finne ut hvor stor grad av integrering som er mulig å gjøre mot home assistant? Det ser lovende ut å i det minste sende events til home assistant, med SIA-protokollen. Er dette noe som noen har brukt til noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 23. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) Åkei, her er min config. Pass på indents, de kan bli litt fucked ved copy/paste - det er deres ansvar å få rett EDIT: Som dere vil se i kallene, så har jeg kalt min device for "ID Lock 150", dere må evt erstatte disse i koden. Jeg har også lagt med en YAML vil med all koden samlet, i håp om at samtlige indents skal være korrekt. Her er hva som må være installert fra HACS for å få min kode til å virke: - browser_mod - card-mod - card-tools - template-entity-row - button-card input_select: idlock_lockmode: name: Sett ID Lock låsmodus icon: mdi:creation options: - auto_off_away_off - auto_on_away_off - auto_off_away_on - auto_on_away_on initial: auto_off_away_off input_boolean: idlock: name: idlock initial: off icon: mdi:lock input_text: idlock_action: name: Et navn sensors: - platform: mqtt name: ID Lock 150 MQTT state_topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/action" availability_topic: "zigbee2mqtt/bridge/state" - platform: template sensors: idlock_150_how: friendly_name: ID Lock 150 Siste Action value_template: "{{ states.input_text.idlock_action.state }}" idlock150_lock_status: friendly_name: ID Lock 150 Låsestatus value_template: >- {% set lock_status = state_attr('lock.id_lock_150','lock_state') %} {% if lock_status == 'unlocked' %} Åpen {% else %} Låst {% endif %} idlock150_door_status: friendly_name: ID Lock 150 Dørstatus value_template: >- {% set door_status = state_attr('lock.id_lock_150','door_state') %} {% if door_status == 'open' %} Åpen {% else %} Lukket {% endif %} idlock150_service_status: friendly_name: ID Lock 150 Servicemode value_template: >- {% if is_state("sensor.id_lock_150_service_mode", "deactivated") %} Deaktivert {% elif is_state("sensor.id_lock_150_service_mode", "random_pin_1x_use") %} For bruk 1 gang {% else %} Gyldig i 24 timer {% endif %} idlock150_service_pin: friendly_name: ID Lock 150 Service Mode PIN value_template: "{{ state_attr('lock.id_lock_150','users')['108']['pin_code'] }}" id_lock_150_lock: friendly_name: ID LOCK 150 Oversatt value_template: >- {% if is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "lock") %} Låst {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "unlock") %} Åpnet med PIN eller RFID {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "lock_failure_invalid_pin_or_id") %} Låsing feilet - Ukjent PIN eller RFID {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "lock_failure_invalid_schedule") %} Låsing feilet - invalid_schedule {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "unlock_failure_invalid_pin_or_id") %} Opplåsing feilet - Feil PIN eller RFID {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "one_touch_lock") %} Låst fra tastatur {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "key_lock") %} Låst med nøkkel {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "key_unlock") %} Åpnet med nøkkel {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "auto_lock") %} Automatisk låst {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "manual_lock") %} Manuelt låst {% elif is_state("sensor.id_lock_150_mqtt", "manual_unlock") %} Manuelt åpnet {% else %} Ukjent status {% endif %} scripts: mqtt_idlock_soundvolume: alias: 'MQTT ID Lock SoundVolume' sequence: - service: input_select.select_option entity_id: input_select.idlock_volume data_template: option: > {{ option }} - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload: >- { "sound_volume":"{{states('input_select.idlock_volume')}}" } mqtt_idlock_master_pin: alias: 'MQTT ID Lock Master PIN' sequence: - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload_template: >- {% if is_state('switch.id_lock_150_master_pin_mode', 'on') %} {"master_pin_mode":false} {% else %} {"master_pin_mode":true} {% endif %} mqtt_idlock_rfid: alias: 'MQTT ID Lock RFID' sequence: - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload_template: >- {% if is_state('switch.id_lock_150_rfid_enable', 'on') %} {"rfid_enable":false} {% else %} {"rfid_enable":true} {% endif %} mqtt_idlock_relock: alias: 'MQTT ID Lock Relock' sequence: - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload_template: >- {% if is_state('switch.id_lock_150_relock_enabled', 'on') %} {"relock_enabled":false} {% else %} {"relock_enabled":true} {% endif %} mqtt_idlock_lock_mode: alias: 'MQTT ID Lock Lock Mode' sequence: - service: input_select.select_option entity_id: input_select.idlock_lockmode data_template: option: > {{ option }} - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload: >- { "lock_mode":"{{states('input_select.idlock_lockmode')}}" } mqtt_idlock_service_mode: alias: 'MQTT ID Lock Service Mode' sequence: - service: input_select.select_option entity_id: input_select.idlock_servicemode data_template: option: > {{ option }} - service: mqtt.publish data: topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150/set" payload: >- { "service_mode":"{{states('input_select.idlock_servicemode')}}" } automations: - alias: ID LOCK 150 mode: single trigger: - platform: mqtt topic: "zigbee2mqtt/ID Lock 150" condition: - condition: template value_template: "{{ trigger.payload_json.action_source_name in ['keypad', 'rf', 'rfid','manual'] }}" action: - choose: - conditions: "{{ trigger.payload_json.action_source_name == 'keypad' }}" sequence: - service: input_text.set_value data: value: Tastatur target: entity_id: input_text.idlock_action - conditions: "{{ trigger.payload_json.action_source_name == 'rf' }}" sequence: - service: input_text.set_value data: value: Home Assistant target: entity_id: input_text.idlock_action - conditions: "{{ trigger.payload_json.action_source_name == 'rfid' }}" sequence: - service: input_text.set_value data: value: RFID target: entity_id: input_text.idlock_action - conditions: "{{ trigger.payload_json.action_source_name == 'manual' }}" sequence: - service: input_text.set_value data: value: Manuelt target: entity_id: input_text.idlock_action lovelace: Jeg benytter anchors for shortcuts til kode. Her er koden for delene som jeg benytter for ID LOCK ############################################### anchors: card_mod_transparent: &card_mod_transparent style: | ha-card { background-color: transparent; border: none; box-shadow: none; } # BUTTON CB HEADER ################## cb_header: &cb_header type: "custom:button-card" color_type: label-card color: rgb(44, 109, 214) styles: card: - background: none - height: 5px - border: "solid 1px rgba(57,128,228)" # BUTTON SPACER FOR LEFT/RIGHT OF BUTTONS IN H-STACK #################################################### cb_vertical_spacer: &cb_vertical_spacer type: custom:button-card color_type: blank-card styles: card: - background: none - height: 10px # 6px SPACER FOR LEFT/RIGHT OF BUTTONS IN H-STACK ################################################# cb_spacer_6px: &cb_spacer_6px type: custom:button-card color_type: blank-card styles: card: - width: 6px ############################### cb_standard_button: &cb_standard_button type: custom:button-card layout: icon_label show_state: true show_name: true show_label: false styles: grid: - grid-template-rows: 42px auto 42px - grid-template-columns: 42px auto card: - background-color: transparent ### Denne har jeg lagt til selv - border: "solid 1px rgba(57,128,228)" ### Virker denne? - border-radius: 15px - margin: 5px 5px 0px 0px - padding: 0px 0px - height: 90px icon: - height: 20px - width: 20px - color: "#2F7EFD" name: - justify-self: start - padding: 0px 10px - font-size: 13px - color: "#2F7EFD" state: - font-size: 11px - font-family: Helvetica - text-transform: capitalize - font-weight: bold - align-self: end - justify-self: start - padding: 9px 10px - color: "#2F7EFD" lock: - align-items: flex-end state: - value: "on" styles: card: - box-shadow: 0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228) icon: - color: "#fed281" name: - color: white state: - color: white label: - color: white tap_action: action: toggle hold_action: action: more-info #################################### cb_idlock: &cb_idlock type: custom:button-card show_state: false show_icon: false styles: card: - background-color: transparent - border: "solid 1px rgba(57,128,228)" - border-radius: 15px - font-size: 14px - text-shadow: 0px 0px 5px black - padding: 15px 5px grid: - grid-template-areas: ' "i." "n n" "line1 line1" "line2 line2" "line3 line3" ' - grid-template-columns: 1fr 1fr - grid-template-rows: 1fr min-content min-content min-content min-content min-content name: - font-weight: bold - font-size: 20px - color: "#2F7EFD" - align-self: middle - justify-self: start - padding-bottom: 5px - margin-left: "4%" img_cell: - justify-content: start - align-items: start - margin: none icon: - width: 10% - margin-top: "-1%" custom_fields: line1: - padding-bottom: 8px - align-self: left - justify-self: start - margin-left: "4%" line2: - padding-bottom: 8px - align-self: left - justify-self: start - margin-left: "4%" line3: - padding-bottom: 8px - align-self: left - justify-self: start - margin-left: "4%" #################################### ... så til slutt selve kortet: - type: vertical-stack cards: - <<: *cb_header name: ID LOCK 150 - <<: *cb_spacer_6px - type: custom:button-card entity: lock.id_lock_150 triggers_update: all show_entity_picture: true entity_picture: > [[[ if (entity.attributes.door_state == "open") return "/local/idlock_open.png"; else return "/local/idlock_closed_unlocked.png"; ]]] show_name: false styles: card: - background-color: transparent state: - font-size: 11px - font-family: Helvetica - text-transform: capitalize - font-weight: bold - align-self: end - justify-self: start - padding: 9px 10px - color: "#2F7EFD" lock: - align-items: flex-end state: - value: "locked" entity_picture: "/local/idlock_closed_locked.png" tap_action: action: call-service service: | [[[ return (entity.state === 'locked') ? 'lock.unlock' : 'lock.lock'; ]]] service_data: entity_id: lock.id_lock_150 hold_action: action: fire-dom-event browser_mod: command: popup hide_header: true large: false card: type: vertical-stack cards: - type: horizontal-stack cards: - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button name: Ingen lyd entity: sensor.id_lock_150_sound_volume show_state: false icon: mdi:volume-off triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_soundvolume service_data: option: silent_mode state: - value: "silent_mode" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button name: Lav lyd entity: sensor.id_lock_150_sound_volume show_state: false icon: mdi:volume-medium triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_soundvolume service_data: option: low_volume state: - value: "low_volume" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button name: Høy Lyd entity: sensor.id_lock_150_sound_volume show_state: false icon: mdi:volume-high triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_soundvolume service_data: option: high_volume state: - value: "high_volume" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_vertical_spacer - type: horizontal-stack cards: - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button entity: switch.id_lock_150_master_pin_mode name: Bruk Master PIN show_state: false icon: mdi:dialpad triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_master_pin state: - value: "on" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button entity: switch.id_lock_150_rfid_enable name: Aksepter RFID show_state: false icon: mdi:access-point triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_rfid state: - value: "on" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - type: custom:button-card <<: *cb_standard_button entity: switch.id_lock_150_relock_enabled name: Relock show_state: false icon: mdi:lock-reset triggers_update: all tap_action: action: toggle state: - value: "on" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_vertical_spacer - type: horizontal-stack cards: - <<: *cb_spacer_6px - type: custom:button-card <<: *cb_standard_button entity: sensor.idlock150_service_status name: Service AV show_state: false icon: mdi:face-agent triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_service_mode service_data: option: deactivated state: - value: "Deaktivert" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - <<: *cb_standard_button entity: sensor.idlock150_service_status name: Service 1 gang show_state: false icon: mdi:face-agent triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_service_mode service_data: option: random_pin_1x_use state: - value: "For bruk 1 gang" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - type: custom:button-card <<: *cb_standard_button entity: sensor.idlock150_service_status name: Service 24 timer show_state: false icon: mdi:face-agent triggers_update: all tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_service_mode service_data: option: random_pin_24_hours state: - value: "Gyldig i 24 timer" styles: card: - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" - <<: *cb_spacer_6px - type: vertical-stack cards: - <<: *cb_vertical_spacer - <<: *cb_idlock entity: sensor.id_lock_150_lock_mode name: "Hjemmemodus med manuell låsing" show_icon: false icon: > [[[ if (entity.state == "auto_off_away_off") return "mdi:radiobox-marked"; else return "mdi:checkbox-blank-circle-outline"; ]]] tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_lock_mode service_data: option: auto_off_away_off state: - value: "auto_off_away_off" styles: card: - background-color: transparent - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" custom_fields: line1: > [[[ return `<span>Vanlig modus med manuell låsing døren for å låse den.</span>` ]]] line2: | [[[ return `<span> </span>` ]]] line3: | [[[ return `<span></span>` ]]] - <<: *cb_vertical_spacer - <<: *cb_idlock entity: sensor.id_lock_150_lock_mode name: "Hjemmemodus med automatisk låsing" icon: > [[[ if (entity.state == "auto_on_away_off") return "mdi:radiobox-marked"; else return "mdi:checkbox-blank-circle-outline"; ]]] tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_lock_mode service_data: option: auto_on_away_off state: - value: "auto_on_away_off" styles: card: - background-color: transparent - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" custom_fields: line1: > [[[ return `<span>Vanlig modus med automatisk låsing av dør når lukkes</span>` ]]] line2: | [[[ return `<span>fra åpen posisjon.</span>` ]]] line3: | [[[ return `<span></span>` ]]] - <<: *cb_vertical_spacer - <<: *cb_idlock entity: sensor.id_lock_150_lock_mode name: "Bortemodus med manuell låsing" icon: > [[[ if (entity.state == "auto_off_away_on") return "mdi:radiobox-marked"; else return "mdi:checkbox-blank-circle-outline"; ]]] tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_lock_mode service_data: option: auto_off_away_on state: - value: "auto_off_away_on" styles: card: - background-color: transparent - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" state: icon: - color: "#fed281" custom_fields: line1: > [[[ return `<span>Nøkkelknapp på innsiden deaktiveres. Må bruke manuell</span>` ]]] line2: | [[[ return `<span>låsing av døren for å låse den.</span>` ]]] line3: | [[[ return `<span></span>` ]]] - <<: *cb_vertical_spacer - <<: *cb_idlock entity: sensor.id_lock_150_lock_mode name: "Bortemodus med autolås" icon: > [[[ if (entity.state == "auto_on_away_on") return "mdi:radiobox-marked"; else return "mdi:checkbox-blank-circle-outline"; ]]] tap_action: action: call-service service: script.mqtt_idlock_lock_mode service_data: option: auto_on_away_on state: - value: "auto_on_away_on" styles: card: - background-color: transparent - box-shadow: "0px 0px 15px 5px rgba(57,128,228)" name: - color: "#fed281" icon: - color: "#fed281" custom_fields: line1: > [[[ return `<span>Nøkkelknapp på innsiden deaktiveres. Automatisk</span>` ]]] line2: | [[[ return `<span>låsing av dør når lukkes fra åpen posisjon.</span>` ]]] line3: | [[[ return `<span></span>` ]]] style: $: | .mdc-dialog { backdrop-filter: blur(17px) !important; -webkit-backdrop-filter: blur(17px); background: rgba(0,0,0,0.2); } .mdc-dialog .mdc-dialog__container .mdc-dialog__surface { background: rgba(0,0,0,0.2); box-shadow: none; border-radius: 5px; } - type: entities <<: *card_mod_transparent entities: - entity: sensor.id_lock_150_battery name: Batteri - entity: sensor.idlock150_door_status name: Døren er nå icon: mdi:lock-smart - entity: sensor.idlock150_lock_status name: Låsen er nå icon: mdi:lock-question - entity: sensor.idlock_150_how name: Siste handling utført via icon: mdi:account-search-outline - entity: sensor.idlock150_service_status name: Midlertidig PIN modus icon: mdi:face-agent - type: custom:template-entity-row icon: mdi:dialpad name: Midlertidig PIN condition: "{{ states('sensor.idlock150_service_status') != 'Deaktivert' }}" entity: sensor.idlock150_service_pin id lock 150 kode for å få layout.yaml Endret 23. juli 2021 av TheStigh lagt til bilder 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Ser at zigbee modulen støtter følgende moduser på pins, noen som har testet dette? Finner ingen dokumentasjon på formateringen av disse oppsettene. year_day_schedule week_day_schedule Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 3. november 2021 Forfatter Del Skrevet 3. november 2021 geirra skrev (På 2.11.2021 den 8.40): Ser at zigbee modulen støtter følgende moduser på pins, noen som har testet dette? Finner ingen dokumentasjon på formateringen av disse oppsettene. year_day_schedule week_day_schedule Hvor ser du dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 TheStigh skrev (22 timer siden): Hvor ser du dette? På oversikten til Zigbee2mqtt https://www.zigbee2mqtt.io/devices/0402946.html user_type (enum): Type of user, unrestrictied: owner (default), (year|week)_day_schedule: user has ability to open lock based on specific time period, master: user has ability to both program and operate the door lock, non_access: user is recognized by the lock but does not have the ability to open the lock. Allowed values: unrestricted, year_day_schedule, week_day_schedule, master, non_access Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 Ok, men det er feil dessverre. Må huske og oppdatere doc'en på git, noe som har kommet med fra et eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ctvedt Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 (endret) Hvilken zigbee gateway/adapter benytter dere? Jeg sliter med å få til pairing mot min CC2531-adapter, har testet både Z-Stack_Home_1.2 og Z-Stack_3.0.x firmware (https://github.com/Koenkk/Z-Stack-firmware/tree/master/coordinator), men ser ingen tegn til at den i det hele tatt starter interview mot zigbee-modulen i ID lock 150. Tips mottas med stor takk! Endret 5. november 2021 av ctvedt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 5. november 2021 Forfatter Del Skrevet 5. november 2021 Testet med CC2531, CC1352-P2 og zzh! Kjør en full facory reset på låsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ctvedt Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Takk for svar! Dessverre hjalp det ikke med en factory reset av låsen. Har verifisert at CC2531 fungerer, da jeg får paret andre zigbee-enheter til denne, bl.a. IKEA Trådfri GU10 uten noen problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ctvedt Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Ser ut til at jeg fikk det til å fungere til slutt! Jeg måtte ha en annen zigbee-enhet i nettet fra før (IKEA-pære i mitt tilfelle, disse har jeg vanligvis paret mot Hue-hub), CC2531 oppdaget tydeligvis ikke låsen dersom det var den eneste enheten i zigbee-nettverket. Kjenner ikke detaljene til zigbee så godt, men den er kanskje avhengig av en router? CC2531 er vel default bare en coordinator. Dette kan i hvert fall være nyttig å vite for andre som eventuelt sliter med paring mellom CC2531 og ID Lock 150! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perern Skrevet 27. desember 2021 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg har montert i dag med Zigbee modul, den kommer opp som unsupported i Zigbee2MQTT. Jeg har kun satt i kortet, gjorde det før jeg satt i batterier første gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheStigh Skrevet 27. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2021 Perern skrev (45 minutter siden): Jeg har montert i dag med Zigbee modul, den kommer opp som unsupported i Zigbee2MQTT. Jeg har kun satt i kortet, gjorde det før jeg satt i batterier første gangen. Firmware versjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perern Skrevet 27. desember 2021 Del Skrevet 27. desember 2021 52 minutes ago, TheStigh said: Firmware versjon? Oppdaterte til 1.5.9 i dag. Jeg så at jeg ikke har gjort pairing slik det står her. https://www.zigbee2mqtt.io/devices/0402946.html Men trenger jeg det siden den allerede ligger inne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.