mr.rs4 Skrevet 15. mai 2021 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Kan jeg bruke Ikea TRÅDFRI signalforsterker til å forsterke zigbee signalet videre ifra huset og ut til garasjen min? Koble Ikea TRÅDFRI signalforsterker opp til Athom Homey og videre til zigbee enheter i garasjen? Edit Ser i appen at det skal fungere, men gjør det i virkeligheten? Jeg sliter med å få styrt smart enheter ifra min Homey til garasjen, så nå lurer jeg på å sette opp mange Ikea TRÅDFRI signalforsterker til å forsterke zigbee signalet(både i garasjen og i huset). Men garasjen er i betong, med sikkert for mye armering i 😬 Endret 15. mai 2021 av mr.rs4 Siter
mr.rs4 Skrevet 15. mai 2021 Forfatter Skrevet 15. mai 2021 Eller er det andre Zigbee forsterkere som er "sterkere" og gir signal lenger avstander? Siter
NilsOF Skrevet 15. mai 2021 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Jeg puttet zigbee lyspærer (Ikea 1000lm) i utelysene for gi zigbee dekning i flere spredte (ut)hus. Og noensteder har jeg suppelert med Hue utendørslys i etterkant. Alt som er nettstrømforsynt zigbee vil støtte opp og forsterke meshet. Bruk zigbee-sertifiserte enheter og du er på trygg grunn. Bruken av forsterker i zigbee-samenheng er egentlig litt missvisende, da det er bedre å ha ett mesh med normale enheter som ikke overdøver hverandre. Endret 15. mai 2021 av NilsOF Siter
mr.rs4 Skrevet 15. mai 2021 Forfatter Skrevet 15. mai 2021 Ja Tror jeg kommer til å sette opp nye spotter ute med Ikea sine pærer + noen stikk kontakter, så håper jeg får kontakt med omverdene i garasjen min 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.