Demodulator Skrevet 15. mai 2021 Skrevet 15. mai 2021 Hei, jeg lurer på om noen dere ute vet om en smartbryter som kan settes til flere innstillinger enn av/på? Jeg skal styre en vifte med off/low/high - innstilling. Viften står i en bolig som benyttes til korttidsutleie, derfor ønsker jeg at leietakere skal kunne styre viften selv med en fysisk bryter på veggen, samtidig som jeg ønsker å kunne styre viften fra smarttelefonen min når ingen er til stede i huset. Det er aktuelt å da slå den over på automatisk av/på ut fra nivå på en fuktighetssensor. Det er viktig at den fysiske bryteren bare sender impulser/signal om hva som skal skje med viften. En mekanisk bryter vil trolig ikke fungere uten at jeg følger opp at alle som er innom huset setter den i riktig posisjon før de går. Jeg har spurt etter en slik bryter hos flere store leverandører på nettet, uten hell. Siter
ZoRaC Skrevet 15. mai 2021 Skrevet 15. mai 2021 Hva slags smarthussentral har du? Hvis du har Zigbee så kan du bruke Xiaomi button. Med den kan du legge forskjellige events for ett, to og tre trykk. Siter
bjornomy Skrevet 18. mai 2021 Skrevet 18. mai 2021 Namron har noen brytere som passer i vanlige vegg-bokser, feks https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-foh-bryter-k4/4512727/Product.html. Denne kan jo da feks konfigureres med at hver knapp er 1 innstilling. En merkelapp med 'off', 'low' og 'high' burde gjøre det innlysende for utenforstående. Ikke prøvd disse selv, men Namron har da et relativt greit rykte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.