mr.rs4 Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Er det Zigbee utgave av Aeotec MultiSensor 6? Eller hvilke tilsvarende sensor som Aeotec MultiSensor 6 som har Zigbee? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Det finnes Zigbee-alternativer, men AeoTec lager kun Z-wave. Hvilke egenskaper ser du detter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 NilsOF Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) Philips Hue sine to (utendørs og innendørs) er av meget god kvalitet. De har ikke luftfuktighetsmåler. De har lys, bevegelse og temperatur. Har en Aqara temp/fuktighet/trykk sensor, men den er upålitelig som fuktmåler så den bruker jeg ikke til noe. På de stedene jeg trenger fuktighetsmåling så bruker jeg zwave og ms6, men jeg håper jeg finner en pålitelig zigbee fuktighetmåler. Endret 21. mai 2021 av NilsOF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 stigvi Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 30 minutter siden, NilsOF skrev: På de stedene jeg trenger fuktighetsmåling så bruker jeg zwave og ms6, men jeg håper jeg finner en pålitelig zigbee fuktighetmåler. Jeg har en drøss av Aqara sine og det er ikke noe som har skapt inntrykk hos meg at de ikke er å stole på. Hva mener du er galt med dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 NilsOF Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 32 minutter siden, stigvi skrev: Hva mener du er galt med dem? Blandt annet nøyaktighet på måleverdier. Spesielt på luftfuktighet. Deretter: - hvor mye fjoning som skal til for å få de inkludert - de følger ikke zigbee standarder og er derfor heller ikke zigbee sertifisert. - det finnes flere hw og sw versjoner som ser likedan ut med samme produktnr. - ikke OTA oppgraderbar. Alle rammeverk (Home automation, Homeseer osv) har måttet lage spesielle unntak for de. Blant annet rapporterer de ikke batterinivået som spesifisert i standarden. Og ikke velger/følger de "parent" for routing på standard måte. Jeg kjøpte kun en temp/trykk/fuktighet, en lekasje og en dørsensor for å teste, og det blir med disse. men det er temp/trykk/fuktighet - sensoren som oppfører seg best av disse. Livet er for kort til å fjone med substandard komponenter. Nå har Aqara/Lumi fått zigbee v3 sertifisering på sine sensorer med T1 i produktnavnet. Men jeg har ikke sett noe sted hvor disse kan kjøpes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mr.rs4 Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 On 21/05/2021 at 09:49, Moskus said: Det finnes Zigbee-alternativer, men AeoTec lager kun Z-wave. Hvilke egenskaper ser du detter? Skal stå i garasjen min, så ønsker jeg temp/fuktighet/bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 På 23.5.2021 den 1.19, mr.rs4 skrev: Skal stå i garasjen min, så ønsker jeg temp/fuktighet/bevegelse. Aeotec sin er praktisk for den kan kobles til fast strøm. Er det viktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
mr.rs4
Er det Zigbee utgave av Aeotec MultiSensor 6?
Eller hvilke tilsvarende sensor som Aeotec MultiSensor 6 som har Zigbee?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
6 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.