ØysteinHJ Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) Tenker det er på tide å bytte ut halogen-spottene på badet med dimbare LED-pærer og dimmeren med en z-wave-variant. Dagens pærer er av type GU5.3, så skulle gjerne hatt tips til kurante varmhvite LED-alternativer som er dimbare. Jeg tenker som sagt å bytte ut dagens dimmer også, en Micromatic MDC-17 så langt jeg kan se. Siden GU5.3-pærer er 12V, kan det tenkes at det er transformatorer for pærene liggende i taket på badet? På det andre badet vårt så er det bare en Fibaro Dimmer 2 dimmerpille og en énpolet vippebryter med impulsfjær. Burde det ikke gå greit å bytte ut denne dimmeren med en tilsvarende løsning? Endret 22. mai 2021 av ØysteinHJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 Kan i alle fall svare på deler av spørsmålet ditt da vi har byttet fra en veldig ligende dimmer. På bad så er det et krav med to-polet brudd ved utskiftbare lys. Vi løste dette ved å sette inn Fibaro Dimmer 2 i tillegg til en 2+1 bryter med impuls til høyre og to-polet brudd til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 23. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2021 5 minutter siden, Kropling skrev: På bad så er det et krav med to-polet brudd ved utskiftbare lys. Vi løste dette ved å sette inn Fibaro Dimmer 2 i tillegg til en 2+1 bryter med impuls til høyre og to-polet brudd til venstre. Ja, jeg leste det i en annen tråd. Tror faktisk elektrikeren har blingset på det nye badet vårt i kjelleren. Det har vi bare en enkel impulsbryter for kontroll av dimmeren, ikke to-polet brudd. Men en 2+1 bryter med impuls + en Dimmer 2 burde fungere fint da. Takk for tips. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 Ja, jeg leste det i en annen tråd. Tror faktisk elektrikeren har blingset på det nye badet vårt i kjelleren. Det har vi bare en enkel impulsbryter for kontroll av dimmeren, ikke to-polet brudd. Men en 2+1 bryter med impuls + en Dimmer 2 burde fungere fint da. Takk for tips. [emoji846]Ellers er ikke dette et krav til ikke-utskiftbare lys, så hvis du bytter til integrerte led downlights så slipper du unna med 1-polet enkel bryter med impuls Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 23. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2021 Ah, takk for innspill. Da er det det som er grunnen. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Siden du har MR16 og 12V, er det ikke noe krav om to-polt brudd, men noen bruker det fordet. Jeg hadde tilsvarende der vi bodde før, og brukte da kvalitets-pærer fra Philips med innebygget kjøling som er dimbare, sammen med Elko Zigbee-dimmer med ratt (denne har faktisk to-polt brudd). Jeg har faktisk både dimmer og de pærene enda, si ifra hvis du er interessert så skal du få de billig av meg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.