LarryF Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg har en Ecolite ladestasjon for min elbil og forsøker å bruke den til å bufre bruk av strømmen som jeg produserer med mine solcellepaneler. Slik det nå fungerer kan jeg skru den av og på, men jeg vil gjerne kunne variere ladestrømmen avhengig av annet forbruk og strømproduksjon. Dette kan gjøres ved en variabel motstand på ladestasjonen. Jeg lurer derfor på om det finnes noen gode løsninger for trådløs styring av en variabel motstand og om noen har forsøkt det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilsn Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 Hei Larry, Er det et et mostandsnettverk som brukes eller et potmeter? Om det er motstandsnetverk ville jeg brukt digitale pinner utganger og feks mosfet fra feks en nodemcu eller tilsvarende. Om det er potmeter så kan du bruke pwm fra feks nodemcu og noe lignende dette https://electronics.stackexchange.com/questions/129803/pwm-controlled-variable-resistance. Lagde noe lignende for å kunne styre hastighet på en spindel som tidligere ble hastighetstyrt med potmeter, nå med PWM via LPT port på en gammel PC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårek Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 Har også Ecolite som jeg styrer fra PCen, med en Arduino og et par releer. Den legger inn 3 forskjellige motstander, pluss short. Gir Off, 1,3, 1,9, 2,6, og 4,1 kW (20 A kurs). Har nettverkskabel til garasjen, men samme løsning bør være kurant å implementere med en ESP8266 (NodeMCU). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.