jakobregi Skrevet 7. juni 2021 Skrevet 7. juni 2021 Hei Jeg prøver å lage en sensor som kalkulerer ut strømpris fra nordpool og sanntids data fra tibber pulse. Noen som har en ferdig sensor som jeg kan bruke? Siter
stigvi Skrevet 7. juni 2021 Skrevet 7. juni 2021 Litt usikker på hva du er ute etter. Nordpool integrasjonen som mange bruker her, gir deg strømprisen direkte. Det er ingenting å kalkulere. Tibber integrasjonen gir deg også strømprisen direkte uten at du trenger å gjøre noe mer. Siter
jakobregi Skrevet 7. juni 2021 Forfatter Skrevet 7. juni 2021 Beklager litt vagt i første post her. Jeg har ikke Tibber avtale som gir meg strømpris i kroner basert på dagens/time pris. Jeg vil bruke nordpool sine priser pr kw/t sammen med det tibber kan gi meg av strømbruk. Jeg er på leting etter en template som kan gi meg en sensor som kalkulerer faktisk kostand på strømmen jeg bruker Siter
hellowlol Skrevet 8. juni 2021 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har ikke lagd noe sånt, men det bør ikke være vanskelig. Bruk sensor.accumulated_consumption_current_hour_din_adresse sammen med template alternativet i en egen template sensor for å lage det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.