Lazarus Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Ser at denne kan komme godt med, har fått meg valp og har sett etter en måte å inkludere han i systemet... http://www.squeakerdogs.com/products/squeaker-buddy-light-up-gps-dog-collar-fitness-tracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Si fra når det kommer et sånt som ser ut som et diamanthalsbånd, til bruk for koner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 42 minutes ago, Mastiff said: Si fra når det kommer et sånt som ser ut som et diamanthalsbånd, til bruk for koner! De heter "Fitbit". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Nesten så jeg fikk lyst på hund 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Løfter opp den her isteden for å starte en ny Noen som har sett noen nye produkter i det siste for å gjøre bikkja smart? Valpen har nå begynt å være hjemme på dagtid og jeg kan da ikke kjøre robotstøvsugeren som før. Nå må jeg huske å starte den når vi alle sammen har forlatt huset. En liten presence sak på halsbåndet feks hadde vært genialt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Televimsen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Bare et forsøk på å tenke utenfor boksen, eller beholde bikkja analog: Sensor på knaggen der hundebåndet henger? Bånd borte = hund på tur. Hadde fungert 100% hos de jeg kjenner som har hund. Andre alternativer - hvis relevant: Tilstedeværelse basert på eventuelt alarmsystem. Den er antatt ikke på når hunden er hjemme? Du trenger ikke svare på denne. Kombinasjoner av andre sensorer - hvis hunden ikke er på plassen "sin", og det ikke samtidig har vært bevegelse på noen nøkkellokasjoner, og det har gått en viss tid... osv. For å "pinge" hunden kan du sette opp en automatisk godbitdispenser, som lager en lyd inspirert etter Pavlov. Dersom godbiten ikke er slukt innen x-antall minutter kan man trygt anta at kysten er klar for støvsugeren. Osv - uendelige muligheter. Din ide med en tracker (iBeacon, BLE), kan også brukes. Det ligger eksempler på presence basert på slike tags og RPI3 på nett - uten at jeg fant igjen linken nå. Forøvrig ser jeg ikke helt problemet med robotstøvsuger og hund - med mindre hunden ikke er stueren enda... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 21 minutter siden, Televimsen skrev: Forøvrig ser jeg ikke helt problemet med robotstøvsuger og hund - med mindre hunden ikke er stueren enda... :-) Mener det var noen som la ut et bilde her på forumet av hvordan robotstøvsuger og ikke-stueren hund kan se ut... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hunden er stueren så det er ikke noe problem Den er også vant til støvsugeren, for vi kjører den når både vi og hunden er hjemme idag. Så sånn sett er det ikke noe problem. Han liker å dra ut tepper, leker og tyggebein utover gulvet så de kan ofte bli hinder for støvsugeren. Men takk for mye gode forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.