Salvesen Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Holder på med ett lite prosjekt som går over https. I den forbindelse må jeg lagre en token i rundt 40 dager for så å få ny og skrive over. Tenker å lagre denne på en random fil i homeseer og lese denne når jeg skal utføre kommandoene. Men jeg lurer på om dere bruker noen bedre løsninger som er sikrere? Det er en ganske kritisk token, den hører til min bil så en kan åpne og kjøre bilen med den via API'et. Endret 15. desember 2016 av Salvesen Siter
Moskus Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Så lenge det er et script så er det minimalt med sikkerhet uansett. Du kan kryptere den, men så lenge det er en script-fil, så kan jo noen få tilgang til den så lenge de har tilgang til systemet. På den annen side, så er det sannsynligvis ikke så kritisk likevel. For har de tilgang til systemet, så kan de jo kontrollere hva som helst uansett... Jeg hadde jo ikke lagret til en random fil, for det er så vanskelig å finne tilbake til. ? (Jeg er jo bare så morsom innimellom. ) Siter
Salvesen Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Skrevet 15. desember 2016 11 minutter siden, Moskus skrev: Så lenge det er et script så er det minimalt med sikkerhet uansett. Du kan kryptere den, men så lenge det er en script-fil, så kan jo noen få tilgang til den så lenge de har tilgang til systemet. På den annen side, så er det sannsynligvis ikke så kritisk likevel. For har de tilgang til systemet, så kan de jo kontrollere hva som helst uansett... Jeg hadde jo ikke lagret til en random fil, for det er så vanskelig å finne tilbake til. (Jeg er jo bare så morsom innimellom. ) hehe nei jeg tenker egentlig det samme, er de inne så er de inne. Hehe nei helt random blir den jo ikke ? Men vill holde selve token vekke fra script for å slippe å generere ny hele tiden, tenker å kjøre en task en gang i måneden for å oppdatere token, skrive til en fil og så lese fra denne når jeg kjører script. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.