Toremick Skrevet 30. juni 2021 Skrevet 30. juni 2021 (endret) Har laget en mulighet for å integrere varmepumpen min direkte inn i home assistant via MQTT. https://github.com/toremick/shorai-esp32 Sikkert kjekt for de som har varmepumpe av denne typen. Endret 30. juni 2021 av Toremick 3 Siter
christbj Skrevet 25. august Skrevet 25. august (endret) Hei, @Toremick. Jeg ønsker å kontrollere min Toshiba Polar 25 varmepumpe lokalt i Home Assistant. Enkel styringen er på plass i dag med Sensibo - men ingen mulighet til å få status fra selve varmepumpen. Derfor er ditt arbeid og den modulen du har konstruert interessant. Vet du om andre har testet den på Polar 25? Så vidt jeg kan forstå av monteringsveiledningen for Toshibas Wifi modul brukes samme modulen både på Shoray og Polar. Det trengs rett nok en ekstra kabel for bruk med Shoray, men jeg tror det er pga manglende plass til Wifi modulen inne i varmepumpen. Lik Wifi modul på begge modeller burde bety at din esp32 styring også burde fungere på begge. Edit: Etter å ha søkt litt mer fant jeg denne løsingen med ESPHome, som jeg må si at jeg foretrekker. Men hvis jeg har forstått dette rett kan jeg likevel bruke ditt HW design? Endret 25. august av christbj Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.